صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

فوتبال زنان به دور نهایی انتخابی المپیک رسید

شگفتی سازی دختران ایران

پریسا غفاری/ تیم ملی فوتبال زنان ایران با یک برد و یک تساوی مقابل میانمار به مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد. آنها توانستند برخلاف پیش‌بینی‌ها در دو دیدار بسیار حساس در خانه حریف از سد میانمار بگذرند و با صعود به جمع 12 تیم برتر شگفتی را تکمیل کنند.
مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در این مسابقه دو تغییر در ترکیب اصلی خود صورت داد و ثنا صادقی، هافبک کشورمان که در همان دقایق ابتدایی بازی رفت دچار مصدومیت و از زمین خارج شد و جای خود را به زینب عباس‌پور داده بود. در خط دفاع نیز سمانه چهکندی، جایگزین فاطمه مخدومی شد. 
بدین ترتیب زهرا خواجوی، حدیث بساط شیر، ملیکا محمدی، فاطمه امینه برازجانی، سمانه چهکندی، بهناز طاهرخانی، زینب عباسپور، زهرا قنبری (کاپیتان)، نگین زندی، شبنم بهشت و افسانه چترنور ترکیب اصلی را تشکیل دادند.
اولین موقعیت برای ایران در این مسابقه با شوت زهرا قنبری ایجاد شد که با اختلاف زیاد به بیرون رفت. در مقابل هم میانماری‌ها از دفاع ضعیف ایران استفاده کردند و شوتی را به سمت دروازه زهرا خواجوی روانه کردند که با خوش‌شانسی به تیر دروازه بر خورد کرد.
 بعد از آن بود که با شوت سنگین نگین زندی در دقیقه 21، اولین گل برای ایران به ثمر رسید، البته همین بازیکن در یک موقعیت دیگر نتوانست فرصت تک به تک را به گل تبدیل کند.همچنین بازیکنان میانمار صاحب یک ضربه پنالتی شدند که این پنالتی به اوت رفت تا نیمه اول با برتری یک بر صفر ایران به پایان 
برسد. 
اما نیمه دوم میانماری‌ها یک بازی هجومی را سرلوحه کار خود قرار دادند و توانستند در دقیقه 57 اولین گل را به ثمر برسانند، البته میزبان یک گل دیگر هم زد ولی از سوی داور میدان آفساید اعلام شد. در نهایت در پایان 97 دقیقه بازی دو تیم به مساوی رسیدند تا تیم ایران 2- یک صاحب برتری شوند و به جمع 12 تیم برتر راه پیدا کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی