بستری ۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش‌های مراقبت‌های ویژه

آمار مرگ و میرهای کرونایی در کشور صعودی تر شد

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز گذشته، ۱۰۶۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه ۳۶ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. در روزهایی که شاهد افزایش مرگ و میرهای کرونایی هستیم آمار فوتی ها زیر 30 نفر بود که در 24 ساعت منتهی به روز پنجشنبه این آمار شکسته شد و به 32 نفر رسید و حالا آمار روزانه این مرگ ها به 36 نفر رسید.  ۵۶۵ بیمار جدید کرونایی نیز بستری شدند که در این زمینه نیز آمارها صعودی است و نشان می دهد که زیرسویه در حال گردش بیماری زایی بیشتری دارد. در حال حاضر ۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۳ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۱ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.
مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با ایرنا گفته است: مهم‌ترین علت افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونا در روزهای اخیر، کاهش استفاده از ماسک و بی‌توجهی به رعایت فاصله فیزیکی بین افراد است. اکنون در پیک هشتم کرونا قرار داریم و تعداد شهرهای قرمز کرونا در سراسر کشور رو به افزایش است. علایم کرونا در نوع جدید اُمیکرون بین افراد مختلف متفاوت است. در تعداد زیادی از مردم خیلی علایم شدیدی ندارد و مثل یک سرماخوردگی معمولی به صورت سرپایی و با استراحت خوب می‌شوند اما در افراد بیشتری نسبت به اُمیکرون قبلی ریه درگیر عفونت می‌‍شود. به همین علت تعداد بیماران بدحال نسبت به گذشته بیشتر است و تعداد موارد بستری نیز افزایش داشته است. این موارد بخصوص در بین افراد دارای بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، بیماری قلبی و تنفسی بیشتر است.
وی افزود:  به نظر می‌رسد در این پیک جدید کرونا نیز باید منتظر ادامه روند افزایشی کرونا باشیم تا زمانی که با ابتلای اکثریت مردم نوعی مصونیت گله‌ای ایجاد شود و به مرور وارد فاز کاهشی شویم.
جستجو
آرشیو تاریخی