وزیر بهداشت:

بیش از ۶۰درصد دانشجویان پزشکی ما خانم‌ها هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این سال‌ها بیشترین رشد و افتخار را در حوزه زنان داشته‌ایم، گفت: از ۲۷۰ هزار دانشجوی پزشکی که داریم ۶۰ درصد آن خانم‌ها هستند.
بهرام عین‌اللهی پنجشنبه -۱۷ فروردین- در محفل انس با نیروهای بهداری دوران دفاع مقدس، گفت: امروز دشمن به ظاهر خانواده و خانم‌های ما را هدف قرار داده است اما هدفش نظام و انقلاب است.
عین‌اللهی با بیان اینکه این سال‌ها بیشترین رشد و افتخار را در حوزه زنان داشتیم، افزود: از ۲۷۰ هزار دانشجوی پزشکی که داریم ۶۰ درصد آن خانم ها هستند. وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید افتخار کنیم به رشد زنان و بانوان در عمر انقلاب گفت: همه ما در هر حوزه مسئولیتی که هستیم نباید گرفتار چپ و راست باشیم بلکه باید به فکر کار و خدمت به مردم باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: وظیفه امروز ما این است که با ولایت باشیم و پشت رهبری حرکت کنیم. درواقع نباید جلوتر و نه عقب‌تر قدم برداریم. دکتر عین اللهی همچنین به ایرنا گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت و دولت تدابیر لازم برای تأمین داروی مورد نیاز کشور را اندیشیده است. وی همچنین درباره شیوع موج کنونی ویروس کرونا اظهار داشت: هنوز این موج فروکش نکرده و برای ریشه کنی آن نیازمند همراهی بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم. وزیر بهداشت همچنین با اشاره به مسأله واکسیناسیون کرونا افزود: دغدغه بیشتر ما افرادی است که برای واکسیناسیون اقدام نکردند که بیشترین شمار فوتی های ما را تشکیل می دهند. عین اللهی با تأکید بر دوز یادآور افزود: تاکید ما بر این است که حتی افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها می‌گذرد برای دریافت دوز یادآور به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
همچنین عین‌اللهی در نشست صمیمی با دانشمندان یک درصد برتر جهان تناسب دو مقوله ظرفیت و اثربخشی را در نظام سلامت حائزاهمیت خواند و تأکید کرد: عملکرد وزارت بهداشت در انجام تحقیقات اثربخش افتخار‌آمیز است؛ به گونه‌ای که از ۷۸ هزار مقاله تولید شده در کشور، ۳۱ هزار مقاله به دانشمندان حوزه سلامت تعلق دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی