صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرحله اول انتخابی فوتبال زنان بازی‌های المپیک

شگفتی تکمیل می‌شود!

تیم‌ملی فوتبال زنان ایران برای صعود به مرحله دوم انتخابی بازی‌های المپیک  تنها بازی امروز را پیش‌رو دارد.
مرحله اول مسابقات فوتبال مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس با حضور ۲۰ تیم حاضر در این دور از بازی‌ها آغاز شده است که ایران با توجه به انصراف تیم‌های مالدیو و بنگلادش تنها با میانمار به صورت رفت و برگشت بازی می‌کند. البته ایران  در بازی اول با یک ضربه سرعالی توسط افسانه چترنور در دقیقه 51 توانست دروازه میزبان (میانمار) را باز نماید و فاتح دیدار اول شود و نیمی از مسیر صعود را طی کند. حالا امروز در مسابقه دوم باید در ورزشگاه دوآن شهر یانگون دوباره با میانمار بازی کند که حتی با یک تساوی هم می‌تواند صعودش را قطعی نماید و معجزه تکمیل شود.مریم آزمون، سرمربی تیم‌ملی با توجه به بازی اول ایران معتقد است:«این پیروزی نتیجه استفاده از تمام ظرفیت‌های فوتبال بانوان ایران بود. اکنون این پیروزی را فراموش می‌کنیم، با اینکه برای ما خیلی ارزشمند است. یک ریکاوری خوب از لحاظ ذهنی و روانی انجام داده‌ایم و برای این مسابقه آماده‌ایم.»
او با توجه به جایگاه میانمار در رنکینگ آسیا ادامه داد:«میانمار تیمی بسیار تاکتیکی است و چون  بازی اول را واگذار کرده، چیزی برای از دست دادن ندارد و مطمئناً برای کسب ۳ امتیاز وارد زمین مسابقه می‌شود. امیدوارم با کمک خداوند بزرگ و دعای خیر مردم نتیجه دلخواه را بگیریم.این صعود می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری برای فوتبال بانوان ایران باشد. تمام مربیان و بازیکنانی که در حال حاضر در کنار ما نیستند در این پیروزی شریک هستند و امیدوارم موفق باشیم.»
در پایان این بازی تیم برتر راهی دور دوم می‌شود تا به همراه 7 تیم دیگر در کنار تیم‌های قدرتمند چین، کره‌جنوبی، ژاپن، ویتنام و کره‌شمالی قرار بگیرد و در نهایت دو تیم برتر سهمیه المپیک بگیرند. هر چند همه تیم‌ها کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک دارند اما به دلیل اینکه سطح فوتبال زنان ایران با تیم‌های اول فاصله زیادی دارد و با توجه به شرایط فعلی، صعود ایران به المپیک چیزی در حد رؤیا است و نمی‌توان انتظار عجیبی از ملی‌پوشان داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی