صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دورنما

گالف‌ تایمز
قطر

مقامات ژاپن اعلام کردند از ابتدای ماه جاری میلادی، دارندگان پاسپورت قطری می‌توانند بدون ویزا وارد این کشور شوند. در عین حال گرچه قطری‌ها می‌توانند بدون محدودیت به شهرهای ژاپن سفر کنند، دارندگان پاسپورت این کشور برای اقامت بیش از 30 روزه در صورت تصمیم به کار موظف به دریافت مجوز هستند. این اقدام در راستای تقویت روابط دو کشور است.

 

 چاینا دیلی
چین

نخست‌وزیر چین در تماس تلفنی با همتای روسی‌اش بر توسعه روابط با مسکو بدون هدف قرار دادن کشور سوم و همچنین احترام متقابل، اعتماد و توافق با خروجی برد- برد توافق کردند. این مذاکرات یکی از نتایج مثبت سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مسکو و دیدار با همتای روس‌اش، ولادیمیر پوتین بود که روابط میان دو کشور را نزدیک‌تر کرده است.

 

گلوب‌اند میل
کانادا

دولت اونتاریو مجوز فعالیت پزشکانی را که در کشورهای امریکا، ایرلند، استرالیا و انگلیس آموزش دیده‌اند در این ایالت صادر کرد. اتحادیه پزشکان این ایالت اعلام کرد که این مجوز به پزشکان تحصیلکرده در امریکا اجازه می‌دهد تا بدون آزمون بتوانند کار خود را آغاز کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد، کانادا بویژه پس از بحران کرونا شمار زیادی از پزشکان خارجی‌اش را از دست داده است.

 

نوداچلند
آلمان

دولت آلمان فراخوان راهپیمایی عید پاک در آخر هفته را در بیش از 100 شهر مختلف این کشور اعلام کرد. برلین در سال‌های متمادی این راهپیمایی سنتی را با هدف تداوم صلح برگزار می‌کند. پس از آغاز بحران اوکراین توجه آلمان بر این راهپیمایی و هدف آن افزایش یافته، اما سیاست دوگانه این کشور در قبال اوکراین، میان مخالفان جنگ نیز دودستگی ایجاد کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی