صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبار

بمبگذاری در مسیر کاروان امریکا در عراق
منابع خبری عراق از هدف قرار گرفته شدن یک کاروان لجستیک ارتش امریکا در بابل عراق خبر دادند، اما هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی این حمله و میزان خسارات وارد به کاروان امریکا منتشر نشده است.
پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف امریکایی به طور هفتگی و گاهی روزانه چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند. 

 

قطعنامه شورای حقوق‌بشر علیه کره‌شمالی
شورای حقوق بشر سازمان ملل برای نخستین بار در 5 سال اخیر با حمایت از کره جنوبی، قطعنامه‌ای علیه دولت پیونگ یانگ صادر و در آن کره شمالی را به نقض آشکار حقوق بشر محکوم کرد.خبرگزاری یونهاپ این قطعنامه را به اتفاق آرا در پنجاه و دومین نشست عادی شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب کرد. در متن این قطعنامه از کره شمالی خواسته شد تا آزادی بیان را در عرصه فضای اینترنت و خارج از آن تضمین کند، رسانه مستقل ایجاد کرده و در قوانین فرهنگی‌اش در قبال دیگر کشورها تجدیدنظر کند.

 

صدراعظم آلمان در تیررس اتهام

شماری از اعضای پارلمان آلمان، درصددند تا اواخر این ماه و پس از تعطیلات عید پاک تحقیقات در مورد دست داشتن اولاف شولتز، صدراعظم این کشور در یک رسوایی فرار مالیاتی را آغاز کنند.
پولتیکو این تحقیقات را برای اولاف شولتز دردسرساز خوانده است چراکه می‌تواند برای این سیاستمدار تبعات سخت سیاسی داشته باشد.پرونده رسوایی شولتز به 5 سال قبل و زمانی که او شهردار هامبورگ بود بازمی‌گردد و حزب اپوزیسیون راست میانه آلمان قرار است تحقیقات در این باره را انجام دهد.
 سخنگوی دولت آلمان در واکنش به این تحقیقات اعلام کرد دولت درباره تصمیمات اعلام شده توسط نمایندگان اظهارنظر نمی‌کند.

 

پشیمانی کلینتون از خلع سلاح هسته‌ای اوکراین

بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق امریکا با تأکید بر اینکه خود را در تمامیت ارضی ضعیف اوکراین سهیم می‌داند با ابراز تأسف از واداشتن کی‌یف به تسلیم سلاح‌های هسته‌ای گفت: «اگر اوکراین هنوز سلاح هسته‌ای داشت روسیه در 2014 و 2022 به آن حمله نمی‌کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی