صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

مصاحبه و خبر

سجادی: برای بازگشت استقلال به آسیا نهایت تلاشم را خواهم کرد

سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات ورزشی و مالی باشگاه استقلال اظهار داشت:‌ «مطالبات باشگاه بیشتر مربوط به بدهی خارجی است و با کسی بر سر این قضیه شوخی ندارند و ما نیز از این بدهی آگاه بودیم و باید پرداخت می‌شد. ما هم منابعی در اختیار مدیریت تیم قرار دادیم تا یک سری تسویه‌حساب‌ها صورت بگیرد اما مطالبات زیاد بود. توضیحاتی که معاونت‌های مختلف وزارت به من دادند، نشان از انباشت بدهی دارد. در نهایت باشگاه با کمبود وقت مواجه شد و مشکلاتی به وجود آمد که اکنون شاهد آن هستیم.»
او با اشاره به تلاش‌های این وزارتخانه برای حل مشکل آبی‌پوشان گفت: «آنچه به عنوان حمایت بر عهده وزارت ورزش بوده انجام شده است و نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با ادامه مذاکرات با افرادی که مطالباتی از استقلال دارند، از فرصت باقیمانده استفاده کنیم تا استقلال از آسیا حذف نشود. البته این را هم باید در نظر بگیریم که ممکن است مهلت به پایان رسیده باشد. مطالب در زمینه حذف استقلال در آسیا زیاد است و باید بررسی کنیم که آیا مهلتی برای حضور مجدد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا مانده است. تمام توان خود را برای حل مشکل باشگاه به کار خواهم گرفت تا بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.»

 

حضور معروف در شهداب قطعی نیست

سعید معروف پاسور نابغه دوباره سوژه داغ والیبال شد. کاپیتان سابق تیم ملی والیبال که سال قبل در قهرمانی باشگاه‌های آسیا برای پیکان بازی کرد، حالا بازیکن مدنظر باشگاه شهداب برای همراهی تیم والیبال آن در قهرمانی باشگاه‌های آسیای بحرین است. هرچند این روزها زمزمه حضور او در شهداب است، اما هنوزهیچ توافقی بین شهداب و معروف نشده است. امیر خوش‌خبر مدیر باشگاه شهداب یزد می‌گوید: «سعید مدنظر باشگاه شهداب یزد است اما زمانی حضور او در تیم ما قطعی است که باشگاه پیشنهاد مالی به او بدهد و توافق مالی صورت بگیرد.»

 

کشتی روسیه مسابقات جهانی را داغ‌ کرد

با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی محرومیت کشتی گیران روسیه و بلاروس از حضور در رقابت‌های ورزشی به پایان رسید. اتحادیه جهانی کشتی ورزشکاران روسیه و بلاروس را در تاریخ ۲ مارس سال گذشته به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک از مسابقات محروم کرد. ولی چندی پیش،  IOC توصیه کرد که ورزشکاران روس و بلاروس در مسابقات بین‌المللی در ورزش‌های انفرادی در وضعیت بی‌طرف پذیرفته شوند.حال کمیته اجرایی اتحادیه به ورزشکاران روسیه اجازه داد تا در مسابقات بین‌المللی در وضعیت بی‌طرف شرکت کنند. فدراسیون‌های جهانی شمشیربازی و تکواندو نیز پیشتر به این ورزشکاران اجازه بازگشت دادند.حالا با حضور کشتی گیران روسیه تنور رقابت جهانی صربستان داغ‌تر می‌شود.

 

باقری سرمربی وزنه‌برداری بانوان شد

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از هفتم فروردین زیر نظر کوروش باقری مشاورفنی تیم ملی آغاز شد.اما خبر می‌رسید که او دیگر مدیر تیم‌های ملی نیست.باقری با تأیید این خبر می‌گوید: نه من دیگر مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری ایران نیستم و تنها در بخش بانوان فعالیت می‌کنم و می‌توانید از من به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان یا همان مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری دختران کشورمان یاد کنید.

 

مناف هاشمی: بودجه کمیته المپیک پاسخگوی نیازهای ما نیست

سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک دیروز بعد از جلسه فوق‌العاده هیأت اجرایی در سال جدید با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها جواب داد. او رشد بودجه کمیته درسال 1402 را 100 درصد دانست: «بودجه ما ۵۱۰ میلیارد شده که قبلاً ۲۳۰ میلیارد بوده و ۱۰۰ درصد رشد داشته است اما پاسخگو نیست و در حال تلاش برای آن هستیم. کمیته ۵ نفره‌ای با حضور سه عضو هیأت اجرایی تشکیل می‌شود و بودجه ۱۵ میلیارد تومانی را برای فدراسیون‌هایی در نظر گرفتیم که طبق بررسی‌ها مربیان خارجی داشته باشند تا برای ما سهمیه المپیک، مدال بازی‌های آسیایی و مدال المپیک بگیرند.»
به گفته هاشمی، با پایان دوره اعضای عضو کمیته شورای المپیک، هیأت اجرایی نمایندگان جدید را انتخاب کرد: «برای معرفی نمایندگان عضو کمیته‌های شورای المپیک آسیا، دوره نفرات قبلی به پایان رسیده، بعضی افراد با رویکرد کارشناسی و توانمندی‌هایی که دارند، تغییر نکرده‌اند اما برای بعضی کمیته‌ها افراد جدید مثل محمود عبداللهی در کمیسیون رسانه‌ای، مهرافزا منوچهری در کمیسیون محیط زیست و مهین فرهادی زاد در کمیسیون زنان معرفی می‌شوند. تلاش ما برای حضور ۱۲ - ۱۳ ایرانی در کمیسیون شورای المپیک آسیا است تا در تصمیمات ورزش آسیا نقش داشته باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی