صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

نشست سرنوشت‌ساز هیأت رئیسه فدراسیون برای ارمغانی

هت‌تریک در تغییر سرمربی بسکتبال!

عملکرد کادرفنی تیم‌ملی بسکتبال در پنجره‌های انتخابی جام جهانی تردیدهایی درباره ادامه همکاری با سعید ارمغانی و دستیارانش در تیم‌ملی ایجاد کرده است.
پس از 6 پنجره تیم‌ملی توانست جواز حضور در جام جهانی را کسب کند، اما این موفقیت بیشتر از اینکه به عملکرد بسکتبالیست‌ها مرتبط باشد، مرهون رقبا بود. در حقیقت رقبا بازی کردند تا ما آبروداری کنیم و به جام جهانی برسیم!
تیم‌ملی که در طول رقابت‌های انتخابی با 2 سرمربی در پنجره‌های شش‌گانه شرکت کرد، با مصطفی هاشمی آغاز نمود و در نهایت با سعید ارمغانی سهمیه لازم به دست آمد. ارمغانی از پنجره سوم به صورت رسمی آغاز به کار کرد که در چهار پنجره ایران سه برد مقابل سوریه، ژاپن و استرالیا (برد فنی) کسب کرد و نتیجه ۵ دیدار مقابل قزاقستان، استرالیا، ژاپن و چین (2 بازی) را هم واگذار کرد.
این نتایج نشان می‌دهد ارمغانی نمره قبولی نگرفته و نتوانسته است رضایت جامعه بسکتبال را کسب کند، از این‌رو به نظر می‌رسد فدراسیون برای رقابت‌های مهم و کلیدی جام جهانی تدبیر دیگری اندیشیده باشد بویژه اینکه در جام جهانی با حریفانی آماده و تراز اول مصاف خواهیم داشت و اگر برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشیم، همان اتفاقی که در جام جهانی فوتبال برای تیم‌ملی رخ داد، در بسکتبال نیز برای ما تکرار خواهد شد.
از این‌رو قرار است هفته آینده جلسه هیأت رئیسه فدراسیون تشکیل شود تا ضمن بررسی نتایج تیم‌ملی، درباره ادامه همکاری با سعید ارمغانی و مهمت بچیروویچ بحث و تبادل‌نظر شود.
البته جواد داوری رئیس فدراسیون پیش از این اعلام کرده بود در خصوص تغییرات باید هیأت رئیسه تصمیم‌گیری کند که خود بوی عدم همکاری می‌دهد.
سعید ارمغانی هم که در مجارستان است، نسبت به این شایعات می‌گوید:«آخرین صحبتی که با رئیس فدراسیون در چین داشتیم این بود که با هیأت رئیسه فدراسیون جلسه تشکیل خواهد داد. آنها در این باره تصمیم‌گیری خواهند کرد.»
البته در نشست خبری آغاز به کار این مربی اعلام شده بود در صورت کسب سهمیه جهانی، ارمغانی خواهد ماند، اما خود او مطرح می‌کند:«من برنامه‌ای آماده کرده‌ام که برای تدارکات تیم‌ملی پیش از جام جهانی است. ان‌شاءالله اگر عهده‌دار هدایت تیم‌ملی شوم، این برنامه را ارائه می‌کنم.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی