صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

ایران با یک گل میانمار را در خانه‌اش شکست داد

چتر شادی روی سر فوتبال زنان

پریسا غفاری / تیم ملی فوتبال زنان ایران اولین دیدار از مرحله مقدماتی انتخابی المپیک را با پیروزی پشت‌سر گذاشت.
نخستین دیدار تیم ملی زنان ایران در مرحله مقدماتی برای حضور در المپیک پاریس از ساعت ۱۳ به وقت تهران در دمای 37 درجه شهر یانگون و ورزشگاه دوآنا آغاز شد و مریم آزمون ترکیب 11 نفره‌اش را با زهرا خواجوی، دروازه‌بان ۲۴ ساله تیم خاتون بم در خط دروازه، حدیث بساط شیر، ملیکا محمدی، فاطمه امینه برازجانی، فاطمه مخدومی، بهناز طاهرخانی، ثنا صادقی، زهرا قنبری (کاپیتان)، شبنم بهشت، افسانه چترنور و نگین زندی به میدان فرستاد. ترکیبی که چیدمان چهار، دو، یک، سه را مشخص می‌کرد.
در نیمه اول ملی‌پوشان ایران با سوت داور بازی را شروع کردند اما به‌راحتی توپ را از دست دادند و میانمار کنترل توپ و بازی را در اختیار گرفت. این تیم در همان دقایق ابتدایی چند موقعیت خطرناک روی دروازه ایران به وجود آورد که توسط خط دفاع ایران و زهرا خواجوی دفع شد.
ایران با گذشت چند دقیقه از بازی توانست خود را به دروازه حریف نزدیک کند اما موقعیت خطرناکی به وجود نیاورد و دقایقی بعد ثنا صادقی دچار مصدومیت شد و در حالی که اشک می‌ریخت جای خود را به سمانه چهکندی داد.
در دقیقه ۱۵ زهرا خواجوی ضربه بازیکن میانمار را با مشت برگرداند اما یکی دیگر از بازیکنان این تیم در داخل محوطه جریمه شوت زد که برازجانی، مدافع ایران روی خط دروازه توپ حریف را برگرداند.
در دقیقه ۳۷ افسانه چترنور ضربه ایستگاهی تیم ملی ایران را از پشت محوطه جریمه شوت زد که با دبل سیو دروازه‌بان میانمار دفع شد تا این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد.
اما در نیمه دوم شبنم بهشت ضربه کرنر ایران را زد که درون محوطه جریمه به بهناز طاهرخانی رسید که روی سانتر او افسانه چترنور (خانم گل لیگ برتر ایران) با ضربه‌سر برای ایران گل زد تا شاگردان مریم آزمون یک بر صفر پیش بیفتند. در دقایق بعدی بازی هم شوت‌های بازیکنان میانمار یا به خط دروازه خورد یا توسط خواجوی مهار شد.
ایران و میانمار دو بازی برابر هم انجام می‌دهند تا در نهایت یک تیم به دور نهایی مقدماتی المپیک صعود کند. در اولین دیدار ایران یک بر صفر مقابل میانمار به پیروزی رسید و بازی دوم هم شنبه ۱۹ فروردین بین این دو تیم برگزار می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی