صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

بارسا - رئال امشب ساعت 23:30در کوپادل ری

مأموریت: رسیدن به فینال!

 امشب در نوکمپ شاهد دوئل ژاوی و کارلتو هستیم؛ دو تیم بارسلونا و رئال مادرید با برگزاری بازی برگشت نیمه‌نهایی کوپا دل ری برای صعود به فینال جام حذفی اسپانیا خواهند جنگید.بازی رفت این دو تیم در سانتیاگوبرنابئو با برد یک بر صفر آبی‌اناری‌ها همراه بود. برد خفیفی که خیال ژاوی و شاگردانش را هیچ راحت نکرد. کهکشانی‌ها هم که در خانه مغلوب شدند برای انتقام باخت خانگی و کامبک راهی نوکمپ می‌شوند تا با برد ال کلاسیکو راهی مقر خود کهکشان‌ها شوند.
حالا همه چیز مهیای این بازی است و با استقبال گرم هواداران کل بلیت‌های این بازی در کمتر از چند ساعت به فروش رسیده است.
ژاوی در این بازی علاوه بر عثمان دمبله و پدری، آندریاس کریستنسن را در اختیار ندارد و باید تیمش را بدون این سه بازیکن مورد علاقه‌اش راهی زمین کند.
از طرفی فرلان مندی که با مصدومیت ساق پا یک ماهی از میادین دور خواهد بود نه تنها ال کلاسیکوی امشب که احتمالاً هر دو بازی رئال مادرید مقابل چلسی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را هم از دست خواهد داد.
آنتونیو رودیگر و ماریانو هم در تمرین صبح دیروز رئال غایب بودند و به صورت انفرادی تمرین کردند. رودیگر قبل از این، در آخرین لحظات از لیست کارلتو برای بازی مقابل وایادولید کنار گذاشته شد تا حضورش در ال کلاسیکوی امشب مشخص نباشد.
اما از طرفی به نظر می‌رسد کارلتو بیشتر از هرچیز نگران او بوده است تا در آستانه بازی‌های حساس پیش رو سلامت این بازیکن به خطر نیفتد و حتی در کنفرانس قبل از بازی هم اعلام کرد او توانایی بازی دارد تا خیال هواداران راحت شود.
با این حساب تنها غایب قطعی کهکشانی‌ها در بازی امشب فرلان مندی است.در سال 1401 دو تیم 5 بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که با 4 برد بارسا و 1 برد رئال مادرید کاتالان‌ها پیشتاز بوده‌اند.
آبی‌اناری‌ها در آخرین بازی خود قبل از تقابل امشب، الچه را با 4 گل و رئالی‌ها وایادولید را با 6 گل در هم کوبیده‌اند تا با آمادگی کامل به استقبال این مسابقه بیایند. بارسا با 71 امتیاز همچنان صدر لالیگا را دو دستی چسبیده و رئال هم با 52 امتیاز در تعقیب آن است.
در حالی که سالیان سال شاهد رجزخوانی مسی و رونالدو در ال کلاسیکو بوده‌ایم حالا امشب باید شاهد دوئل بنزما و لواندوفسکی باشیم. کریم با آتش‌بازی مقابل وایادولید و ثبت 3 گل در 7 دقیقه آماده‌تر از همیشه برای بارسا خط و نشان کشید و امید کهکشانی‌ها برای کامبک در بازی امشب است، لواندوفسکی هم با درخشش مقابل الچه مهره اصلی کاتالان‌ها برای بقا در کوپا دل ری است.
بازی امشب در شرایطی برگزار می‌شود که مارتینز مونوئیرا، به عنوان داور وی‌ای‌آر بازی انتخاب شده است. روزنامه اسپانیایی «مارکا» در این خصوص نوشت: «باشگاه معتقد است که این داوران در گذشته آسیب‌های زیادی به تیم وارد کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد صلاحیت قضاوت مسابقه‌ای با این اهمیت را داشته باشند.»این روزها بحث‌های فراوانی پیرامون قضاوت‌های داوران در سالهای اخیر برای بارسلونا و ارتباط این باشگاه کاتالان با رییس اسبق کمیته داوران لالیگا مطرح است.

 

بــــرش

مهم ترین بازی‌های امروز

لیگ برتر انگلیس 
22:30  وستهم - نیوکاسل 
22:30  منچستریونایتد - برنتفورد
جام حذفی آلمان 
19:30  نورنبرگ - اشتوتگارت
22:15  لایپزیش - دورتموند
سری آ ایتالیا 
22:30  کرمونزه - فیورنتینا 
جام حذفی اسپانیا 
23:30   بارسلونا - رئال مادرید 
جام حذفی فرانسه 
22:40  نانت - لیون 

جستجو
آرشیو تاریخی