صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

امیر غفور قید تیم ملی والیبال را زد

خداحافظی در سکوت

شاید امیر غفور، امپراطور بی‌حاشیه والیبال ایران، قید تیم ملی والیبال را بزند. او که فصل 1401 را با بهترین نمایش و لقب ارزشمندترین بازیکن در لیگ برتر والیبال ایران تمام کرد و به اعتراف خیلی‌ها حرفه‌ای‌ترین روزها را داشت، به رغم دعوت به اردو، اما خداحافظی را به ماندن ترجیح می‌دهد. او البته بعد از قهرمانی با شهداب یزد در لیگ برتر به «ایران» گفته بود: «حضور در تیم ملی والیبال افتخار است اما فعلاً درباره‌اش صحبت نمی‌کنم.» هرچند این روزها، زمزمه نیامدن او هست اما امیر غفور که این روزها با تیم گاز جنوب عراق برای 20 روزی قرارداد بسته، روزه سکوت گرفته است. اما ظاهراً نیامدن او به تیم ملی قطعی است. اگرچه محمود افشاردوست مربی تیم ملی والیبال می‌گوید: «امیر غفور بازیکن با تجربه‌ای است و شک نکنید دلش برای تیم ملی می‌تپد و شرایط تیم ملی را درک می‌کند. فکر می‌کنم با عطایی سرمربی تیم ملی صحبت کرده و بین آنها هماهنگی هست. شاید او در بعضی بازی‌ها به کمک تیم بیاید.»
از طرف دیگر طبق برنامه تیم ملی والیبال ایران 13 تا 16 تیرماه در هفته سوم و آخر لیگ ملت‌ها در آناهایم امریکا بازی دارد و به همین دلیل 28 بازیکن حاضر در لیست اولیه تیم ملی دیشب برای ویزای امریکا، راهی ترکیه شدند. قرار است میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی، امیرحسین اسفندیار، محمد جواد معنوی‌نژاد، امیر غفور، مجتبی میرزا جان‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، جواد کریمی و علیرضا طلوع کیان هم به ترتیب از ایتالیا، روسیه و عراق به ترکیه بروند و بردیا سعادت و مرتضی شریفی هم در آنجا به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شوند. با اینکه اسم امیر غفور هم در لیست تیم ملی برای ویزای امریکا هست، اما هنوز اکبر محمد سرپرست تیم ملی نمی‌داند او به ترکیه می‌رود یا نه؟ همین مسأله کمی شائبه خداحافظی غفور را قوت می‌بخشد. محمدی در این باره می‌گوید: «هنوز امیر غفور به ما جواب نداده که می‌آید یا نه، امروز و فردا معلوم می‌شود.»
در حالی مسئولان تیم ملی والیبال اظهار بی‌خبری می‌کنند که ظاهراً امیر غفور حتی نامه خداحافظی‌اش از تیم ملی را نوشته و قرار است امروز و فردا آن را علنی کند. هرچند مسئولان منتظرهستند تا امیر غفور بگوید می‌آید یا نه؟
جستجو
آرشیو تاریخی