صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

گزارش خبر

میانمار، خط آغاز فوتبال زنان ایران در راه المپیک
آزمون: نسل خوبی در اختیار دارم

پریسا غفاری/ تیم ملی فوتبال زنان ایران امروز ساعت 13:00 به وقت تهران در ورزشگاه اصلی دوآنا شهر یانگون به مصاف میانمار می رود تا دور مقدماتی المپیک پاریس در قاره آسیا را آغاز کند. به همین منظور پس از انصراف بنگلادش و مالدیو از گروه B مرحله نخست مقدماتی، ایران و میانمار به‌صورت رفت و برگشت امروز و۱۹فروردین‌ماه به مصاف هم می‌روند تا تکلیف تیم صعودکننده به مرحله بعدی مشخص شود.
میانمار تیمی است که از اولین دوره انتخابی المپیک آسیا حضور داشته و زیر ساخت مناسبی در فوتبال زنان دارد و در سه دیدارش مقابل ایران صاحب برتری شده است. مسابقه هرچند سخت است اما یک مأموریت غیرممکن  برای تیم کشورمان نیست. تیمی که در این دوره زهرا قنبری، زینب عباسپور، زهرا خواجوی، بهناز طاهرخانی، نگین زندی، سحر رمضانی، سمانه چهکندی، افسانه چترنور، سمیرا محمدی، شبنم بهشت، فاطمه امینه برازجانی، حدیثه بساط شیر، فاطمه مخدومی، رها یزدانی، شقایق روزبهان، فاطمه شبان، هاجر دباغی، ثنا صادقی، ملیکا محمدی، اسما نظری، محدثه زلفی و سپیده نزهتی را دارد.
مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص این دیدار می‌گوید: «با توجه به زمان بازی، دمای هوا در اینجا بسیار گرم و شرجی است و شرایط را برای ما سخت می‌کند، چرا که بچه‌ها در تهران در هوای نسبتاً سرد تمرین کردند.اما بازی برای ما حکم فینال را دارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم تا سربلند از زمین مسابقه بیرون بیاییم. خوشبختانه شرایط خوبی داریم و دنبال صعود به مرحله بعدی هستیم. نسل بسیار خوبی از فوتبال زنان را در اختیار داریم. اگر صعود کنیم، فکر می‌کنم نگاه‌ها به فوتبال بانوان تغییر کند.»
گفتنی است در دور نخست مقدماتی کره شمالی، ژاپن، استرالیا، چین و کره جنوبی به‌عنوان پنج تیم برتر آسیا در رنکینگ فیفا استراحت دارند و مستقیم به مرحله دوم رسیده‌اند.تیم‌های برتر ۷ گروه مقدماتی در دور دوم به این پنج تیم می‌پیوندند تا در سه گروه ۴ تیمی برای تعیین فینالیست‌ها رقابت کنند و در نهایت دو تیم المپیکی می‌شوند.

 

شکارچی طلا دومین انتخابی المپیک را از دست می‌دهد؟

حضور رسول معتمدی ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران در رقابت‌های آسیایی کره‌جنوبی که حکم انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارد، در پرده ابهام قرار گرفت. نواب نصیرشلال سرمربی جدید در حالی اردوی تیم ملی را برای شرکت در رقابت‌های آسیایی در اردیبهشت ماه تشکیل داده که با گذشت بیش از یک هفته هنوز معتمدی در تمرینات حاضر نشده است. سرمربی تیم ملی حضور معتمدی در تمرینات را  به نظر کادر پزشکی منوط کرده و تاکنون مجوزی صادر نشده است. این وزنه‌بردار اصفهانی که از او به عنوان یکی از بهترین وزنه‌برداران تاریخ ایران یاد می شود، آبان ماه سال گذشته در هفته اول لیگ مصدوم شد. این آسیب‌دیدگی به حدی بود که مجبور به جراحی شد و با گذشت بیش از دو ماه هنوز اجازه تمرینات سنگین ندارد. معتمدی که نتوانست در نخستین پیکارهای انتخابی بازی‌های المپیک پاریس - کلمبیا شرکت کند، به نظر می‌رسد نرفتن به کره‌جنوبی امیدش را برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان کاهش دهد.

 

 رضایی:خوشحالم برای تالار مشاهیرکاندیدا شده‌ام

اسم هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران بین ۱۶ کاندیدای ورود به تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت. او که از سال 1988 تا 2020 چه زمانی که بازی می‌کرد و چه حالا که مربی شده همیشه درخشیده، اسمش بین 16 کاندیدای بازیکنان زن و مرد والیبال سالنی، ساحلی بازان، مربیان و مدیران مؤثر پاراوالیبال انتخاب و برای رأی‌گیری قرار گرفته است.
 هادی رضایی اما برای ورود به تالار رقیبی از امریکا به نام کاری میلر اورتز دارد. اگر شانس با او یار باشد و رأی بیاورد، اولین ایرانی است که اسمش بین چهره‌های شاخص والیبال دنیا در تالار مشاهیر دنیا قرار می‌گیرد.
با پایان رأی‌گیری ۶ نامزد برتر در فهرست کمیته انتخاب ورود به تالار بین‌المللی مشاهیر والیبال قرار می‌گیرند. هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته از این اتفاق خوشحال است: «کاندیداتوری‌ام برای ورود به تالار مشاهیر باعث خوشحالی من است. امیدوارم مردم عزیز رأی بدهند و انتخاب شوم.» او شانس ورودش به تالارمشاهیر را وابسته به رأی مردم می‌داند: «اینکه من چقدر شانس انتخاب دارم، بستگی به رأی والیبال دوستان ایرانی دارد. به هر حال این افتخار برای والیبال هست نه فقط والیبال نشسته و عضویت یک ایرانی در تالار مشاهیر دنیا افتخار ایران است.»

                      

 

جستجو
آرشیو تاریخی