صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

اخبار

سهم 11 درصدی صندوق کارآفرینی امید از اشتغال کشور درسال گذشته
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در تشریح برنامه‌های سال جدید گفت: بیش از ۱۱درصد سهم یک میلیون شغل تعهد دولت توسط صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده است.
نعمت الله رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره اولویت‌های سال 1402 گفت: پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال روستایی و نهضت احیا اولویت سال 1402 است.
وی با بیان اینکه صندوق به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی باید رابطه منظمی درعملیات اعتباری داشته باشد، افزود: در کنار پرداخت تسهیلات توجه جدی به امر نظارت تکمیل کننده فرایند واگذاری تسهیلات است که اگر نظارت به درستی صورت گیرد، کاهش مطالبات را نیز به دنبال دارد. رضایی ادامه داد: در حال حاضر 63میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. فراخوانی را به کلیه شرکت‌هایی که امکان شرکت داشته‌اند داده شده است.
وی گفت:در سال 1401 حدود 115 هزار فرصت شغلی مورد حمایت صندوق قرار گرفت.اگر این عدد را با تسهیلات نظام بانکی مقایسه کنیم، نظام بانکی در سال‌جاری بیش از 3500همت تسهیلات پرداخت کرده ولی پرداخت تسهیلات ما 6700همت بوده است. رقم ما نسبت به نظام بانکی بسیار کمتر است.اما در مورد سهم اشتغال ایجاد شده بیش از 11درصد یک میلیون شغلی که دولت تعهد کرده بود توسط صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار گرفته است.
 

اخذ شناسه شغلی از سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی
معاون اشتغال وزارت کار از ساماندهی اشتغال اتباع افغانستانی خبر داد و گفت:به موجب این طرح اقامت مجاز این افراد منوط به روشن‌ شدن وضعیت شغلی آنان خواهد بود و افراد شرکت‌کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد. محمود کریمی بیرانوند، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم،درباره اشتغال اتباع افغانی گفت: یکی از مشکلات ما این بوده است که همواره چالش اطلاعات در این زمینه داشته‌ایم و نمی‌دانستیم که چه تعداد نیروی افغان مشغول به کار در کشور داریم.  کریمی گفت:در جلسه 17 ستاد ساماندهی اتباع خارجی در وزارت کار پیشنهادی را مطرح کردیم و آن این بود که وضعیت اقامت اتباع خارجی را تمدید نکنید مگر اینکه وضعیت شغلی خود را اعلام کنند. تاکنون اقامت و اشتغال جداگانه بود ولی از اسفند ماه این دو مسأله به هم متصل شدند و وزارت کشور و نیروی انتظامی استقبال کردند و لذا از اسفند ماه این طرح تحت عنوان وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی شروع به کار کرده است. به همه اتباع افغانستانی فراخوان داده‌ایم که در طرح سرشماری کارت اقامت موقت دارند،بیایند و وضعیت شغلی خود را به وزارت کار اعلام کنند.
کریمی گفت: به موجب این طرح  اقامت مجاز این افراد منوط به روشن‌ شدن وضعیت شغلی آنان خواهد بود و افراد شرکت‌کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد.

جستجو
آرشیو تاریخی