صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبار

احیای ۸ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال 
در 1402
سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ واحد تعطیل و نیمه فعال احیا شد که از این طریق برای حدود ۱۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی و حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شد.
سیدامیرحسین مدنی نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با اشاره به شعار سال مبنی بر رشد تولید و اشاره رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی به احیای چند هزار واحد تعطیل و نیمه فعال گفت: برنامه ما برای سال جدید احیای ۸ هزار واحد دیگر است که در ۲ سال بتوانیم حدود ۱۲ هزار واحد را احیا کنیم.
وی افزود: این احیاها در شرکت‌های دانش بنیان، صنعتی و تولیدی، کشاورزی، خدماتی و معدنی توسط دستگاه‌های مختلف مثل صندوق کارآفرینی امید، شرکت شهرک‌های صنعتی وزارت صمت، بنیاد برکت، بسیج، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و بخش خصوصی با حمایت نهضت احیای واحدهای اقتصادی صورت خواهد گرفت.
مدنی با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که دولت سیزدهم دنبال می‌کند بحث سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و اقتصاد است، بیان کرد: یکی از راهکارهای اصلی برای این منظور، احیای واحدها و سرمایه‌های غیرفعال و نیمه فعال در بخش‌های مختلف کشور است.

تداوم فروش اینترنتی تایر تا شکست قیمت‌ها
فروش اینترنتی تایر سواری که در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۱ با همکاری همه تایرسازان و برخی اپلیکیشن‌ها آغاز شده بود، (با ابلاغ ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت)، تا شکست قیمت‌های کاذب بازاری ادامه خواهد یافت.
مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان این مطلب به ایرنا گفت: در هفته‌های پایانی سال گذشته ستاد تنظیم بازار برای مقابله با سوءاستفاده برخی افراد و خرید از شرکت‌های مختلف، با برخی پلتفرم‌های اینترنتی به تفاهم رسید و نمایندگان تایرسازان حاضر شدند از طریق این پلتفرم‌ها اقدام به خرده فروشی کنند تا مردم نیز بتوانند از نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها به قیمت‌های مصوب تایر مورد نیازشان را تأمین کنند. وی یادآور شد: این مهم با پلتفرم‌های «کسبینو» و «تولید ایرانی» از پانزدهم اسفندماه گذشته نهایی شد و به سامانه جامع تجارت متصل شدند که این مهم در تأمین و توزیع مناسب و شفاف تایر تأثیرگذار بود و علاوه بر آن خود شرکت‌های تایرساز نیز به‌صورت عرضه مستقیم و فروش اینترنتی به توزیع پرداختند.  تنها به برنامه‌ریزی برای توزیع دست‌کم ۱.۵ میلیون حلقه تایر سواری از زمان شروع طرح اشاره وگفت: تایرسازان با اجرای طرح فروش جهادی، با استقرار کامیون‌هایی در سطح شهر به توزیع انواع تایر سواری و فروش مستقیم به مردم پرداختند تا کاهش بیش از پیش قیمت‌ها را شاهد باشیم. وی افزود: بررسی‌های میدانی نشان داد با اجرای این طرح، در واپسین روزهای سال ۱۴۰۱ هر جفت تایر پرایدی با کاهش حدود یک میلیون تومانی در بازار مواجه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی