صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دورنما

یو‌اس‌ای تودی
امریکا

9 سرباز امریکایی در برخورد دو هلیکوپتر در جریان تمرینات نظامی کشته شدند. این نظامیان وابسته به تنها واحد هوایی ارتش امریکا بودند که در حال تمرین در نور شب و به دلیل نداشتن دید کافی با یکدیگر برخورد کردند. تاکنون مقامات امریکایی حاضر به افشای هویت این نظامیان نشده‌اند اما برخی از خانواده‌ها به محل رفته‌اند.

 

لوپی نیو
فرانسه

امانوئل مکرون و اورسولا فون درلاین از 5 تا 8 آوریل برای دیدار با رئیس جمهور چین و مقامات ارشد این کشور راهی پکن خواهند شد. کارشناسان معتقدند اروپا همزمان با کاهش وابستگی به چین به دنبال تعادلی برای فاصله‌گذاری و تقویت همکاری‌ها با این کشور است. گفته می‌شود اولویت این سفر توافقات در بخش زیست‌محیطی، کشاورزی، هسته‌ای و غذا است.

 

گلوبال تایمز
چین

لی چیانگ، نخست وزیر چین در دیدار با یوشیماسا هایاشی، وزیرخارجه ژاپن، بر تقویت روابط دو کشور و اجتناب از پیروی توکیو از خط مشی امریکایی تأکید کرد. این دیدار که در اوج تنش روابط دو کشور در 5 دهه اخیر انجام شد بسیار مهم و حیاتی بود و تحلیلگران آن را به عنوان فرصتی برای هر دو کشور برای حل مناقشات پای میز مذاکره خوانده‌اند.

 

فویا دی سائوپائولو
برزیل

لولا دا سیلوا، رئیس جمهور برزیل در شرایط اقتصادی سخت و رشد اقتصادی پایین قدرت را در دست گرفت و همین امر شرایط را برای دولت او بسیار سخت کرده است. با این حال کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر بانک مرکزی نرخ بهره را کاهش دهد، اوضاع می‌تواند در آینده بهتر شود. با این حال عملی نشدن این شرایط، درصدی از برزیلی‌ها را به رشد اقتصاد بدبین کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی