صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبار

نگرانی صهیونیست‌ها 
از روابط منطقه‌ای دمشق
گزارش‌های مربوط به عزم عربستان سعودی برای دعوت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به نشست اتحادیه عرب بویژه پس از سفرهای اخیر مقامات ارشد این کشور به کشورهای عرب و مسلمان، نگرانی تل‌آویو را برانگیخته است. خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه، حضور اسد در این نشست به میزبانی ریاض را تأیید کرده است؛ موضوعی که اگر در 19 ماه آینده میلادی محقق شود به طور رسمی بر انزوای منطقه‌ای سوریه پایان می‌دهد. بنا بر گزارش یورونیوز، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در هفته‌های آینده به دمشق سفر خواهد کرد تا دعوتنامه رسمی برای شرکت در این نشست را تحویل اسد دهد. کارشناسان معتقدند گرچه بازگشت سوریه به این نهاد با 22 عضو بیشتر نمادین خواهد بود اما نشان‌دهنده تغییر رویکرد منطقه‌ای نسبت به دمشق است. اما این امر برای تل‌آویو خوشایند نیست و رسانه‌های صهیونیستی نیز نزدیکی روابط روسیه با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را نگران‌کننده می‌دانند.

 

خط و نشان اردوغان برای امریکا
رجب طیب اردوغان پس از دیدار سفیر امریکا در آنکارا با کمال قلیچدار اوغلو، نامزد مخالفان در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری ترکیه و رقیب اصلی او، اعلام کرد دیگر جفری فلیک را نمی پذیرد.
به گزارش روزنامه استارترکیه، وی گفت: «باید به امریکا در این انتخابات درسی بدهیم. شرم بر شما، شما سفیر هستید و طرف صحبت‌تان در اینجا رئیس‌جمهور است.»

 

انصارالله: پیام بایدن تبلیغاتی است
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در پی ابراز تمایل رئیس‌جمهور امریکا برای توقف جنگ یمن، این اظهارات را تبلیغات رسانه‌ای خواند. اسپوتنیک نوشت، محمد البخیتی در توئیتی نوشت: «اگر رئیس‌جمهور امریکا صادق بود پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف تجاوز و محاصره یمن به شورای امنیت ارائه می‌کرد.»

 

5 هفته اعتصاب در بخش گذرنامه انگلیس
اعتراضات به افزایش هزینه‌های زندگی، تورم و انعطاف‌ناپذیری دولت ریشی سوناک در برابر خواست معترضان، کارکنان بخش گذرنامه‌های امریکا را از دیروز تا 5 هفته آتی به اعتصاب کشاند.
به گزارش المیادین، اتحادیه عمومی و تجاری انگلیس با انتقاد از رفتار دولت برای عدم پاسخگویی به خواست معلمان، کادر درمان و کارگران بخش عمومی، این اعتصاب 5 هفته‌ای را تأیید کرد. اعتصاب‌کنندگان خواستار تغییرات در دستمزدها، نوع مشاغل، بازنشستگی و شرایط کاری هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی