صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

علیرغم هشدار کارشناسان

استفاده از ماسک ۱۶ درصد است

روند ابتلا به کرونا همچنان رو به رشد بوده و این در حالی است که سیر رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی همچنان پایین است؛ به طوری که متوسط استفاده از ماسک به عنوان مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور حدود ۱۶ درصد است. این در حالی است که حالا متخصصان مهمترین محافظت در مقابل کند شدن شیوع کرونا را استفاده از ماسک می دانند. پیش‌بینی‌ها بر آن است که روند افزایشی کرونا در کشور تا پایان فروردین ادامه داشته باشد و هرچند که شدت بیماری‌زایی سویه‌های اُمیکرونی کرونا نسبت به سویه‌های پیشین کمتر شده، اما باتوجه به افزایش سرایت‌پذیری آنها و بالا بودن قدرت انتقال، همچنان امکان بالا رفتن موارد ابتلا و بستری وجود دارد.
در عین حال معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تداوم روند افزایشی کرونا تا پایان فروردین ماه در عین حال بر تزریق نوبت‌های یادآور واکسن کرونا تأکید کرد. دکتر بابک عشرتی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، به ایسنا گفت: عمده مواردی که درحال حاضر به واسطه ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند گروه سالمندان یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند و یا نوبت یادآور واکسن‌های کرونا را تزریق نکرده‌اند.
این اپیدمیولوژیست با تأکید بر اینکه کرونا دیگر جزئی از زندگی بشر است، تصریح کرد: توصیه کلی ما این است که کسانی که به بیماری مبتلا می‌شوند و علامت دارند تا ۵ روز بعد از بهبود علائم حتماً در منزل بمانند چون این کار سبب می‌شود از گردش بیماری در سطح جامعه جلوگیری شود. این مسأله در مورد دانش‌آموزان اهمیت بیشتری دارد چون معمولاً کودکان علائم سبک‌تری دارند اما انتقال بیماری از سمت آنها خیلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.
جستجو
آرشیو تاریخی