از ورزش چه خبر؟

پایان کار تکواندو 
با ۴مدال در گرنداسلم چین

 در روز پایانی رقابت‌های گرنداسلم چین مهران برخورداری موفق به کسب مدال نقره در وزن ۸۰- کیلوگرم شد. مرحله نهایی گرنداسلم به مدت ۲ روز به میزبانی چین در شهر ووشی برگزار شد که در نهایت تیم کشورمان با یک طلای آرین سلیمی، ۲ نقره مهران برخورداری و دانیال بزرگی و یک برنز رضا کلهر به کار خود در این مسابقات پایان داد. رقابت‌های گرنداسلم از سری مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود. این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۳ در ۲ مرحله برگزار خواهد شد که تنها نفرات اول هر وزن در مجموع ۲ مرحله، جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دریافت خواهند کرد. در پایان مسابقات به نفرات اول ۱۸هزار دلار (۱۰۰۰ امتیاز)، نفرات دوم ۷هزار دلار (۶۰۰ امتیاز) و نفرات سوم ۴هزار دلار (۳۶۰ امتیاز) جوایز نقدی اهدا می‌شود.

 

نایب قهرمانی ایران در مسابقه قوی‌ترین مردان در روسیه

مسابقات قوی‌ترین مردان «پاور شو سیبری» با سومی و هفتمی برای نمایندگان ایران به پایان رسید.پیمان ماهری پور و رضا قیطاسی در مسابقات قوی‌ترین مردان رویداد «پاور شو سیبری» کراسنویارسک روسیه، حاضر شدند که در پایان ۶ آیتم، پیمان ماهری‌پور به مقام سوم مسابقات پاور شو سیبری دست یافت و علاوه بر مدال با ۳۶ امتیاز، جایزه ٥ هزار دلاری را هم گرفت. رضا قیطاسی هم با قهرمانی در آیتم گوی ،
 با ۲۵.۵ امتیاز مجموع  هفتم شد، هرچند با نفر ششم امتیاز مساوی داشت ، او هم صاحب جایزه 2600 دلاری  شد. ایران در پایان این مسابقات نایب قهرمانی بخش تیمی را به دست آورد.

 

پنجشنبه؛قرعه کشی هندبال باشگاه‌های آسیا

رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا، پنجشنبه در کویت قرعه کشی می‌شود. در این رقابت‌ها که 22 اردیبهشت ماه تا 3 خردادماه با حضور 11 تیم به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود. دو تیم فولاد مبارکه سپاهان ونیروی زمینی شهید شاملی کازرون تیم دوم فصل قبل لیگ هندبال هم از ایران حضور دارند. ظاهراً باشگاه شهید شاملی برای حضور قدرتمند مقابل تیم‌های عربی می‌خواهد تیمش را با بازیکنان خارجی تقویت کند. مسعود ظهرابی سرمربی تیم شهید شاملی می‌گوید: «ما سعی می‌کنیم از بازیکنان خوب خودمان استفاده کنیم. اگر هم بتوانیم از لژیونرها و بازیکنان خارجی کمک می‌گیریم. اگر هم نشد با همین بازیکنان ادامه می‌دهیم. در حال حاضر با لژیونرها و بازیکنان خارجی مذاکره کرده‌ایم تا ببینیم چه می‌شود.»هنوز مشخص نیست چه تیم‌هایی شرکت می‌کنند: «هنوز قرعه‌کشی انجام نشده و تنها مشخص است عربستان میزبان جام باشگاه‌های جهان در این دوره غایب است. معمولاً دوره‌های قبل دو تیم از قطر، دو تیم از کویت، یک تیم از امارات، یک تیم از بحرین و یک تیم از عمان حضور داشته‌اند. فکر می‌کنم در این دوره هم سر جمع ۹ یا ۱۰ تیم حضور داشته باشند.»

 

دختران کوراش در نور اردو زدند

اولین  اردوی تیم ملی کوراش زنان ایران برای قهرمانی آسیا امروز در شهرستان نور شروع 
می شود. لیلا سیاهوشی، صبا کرمعلی، طاهره آذرپیوند، عسل کلامی، دنیا آقایی، ریحانه گیلانی ،ملیکا امیدوندی، فاطمه برمکی، سمانه خجسته، هدیه یزدانی، فاطمه فتاحی وکیمیا آزموده اردونشینانی هستند که تا 24 فروردین ماه زیر نظر کادر فنی تمرین می کنند.

 

تست دوپینگ از 4 وزنه‌بردار

مأموران بین‌المللی مبارزه با دوپینگ از چهار وزنه‌بردار تست گرفتند. مهدی کرمی، مصطفی جوادی و علیرضا یوسفی که در اردوی تیم ملی هستند، تست دوپینگ دادند و رسول معتمدی نیز قرار بود دیروز تست دهد.این مأموران اول اسفند هم به ایران آمدند و از سه وزنه‌بردار تست دوپینگ گرفتند و نکته جالب این بود که برای اولین بار تست خون هم گرفته شد اما  در این مراجعه  از وزنه‌برداران تنها نمونه ادرار گرفته شد.اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.

 

زن ایرانی ، بهترین داور گرند اسلم چین

معصومه باقری، زن ایرانی در پایان رقابت‌های تکواندو گرند اسلم چین، بهترین داور شد.
مرحله اول  گرند اسلم ، یکی از مسیرهای انتخابی المپیک برای دو روز به میزبانی چین در شهر ووشی برگزار شد که تیم ملی ایران  چهار مدال طلا، نقره و برنز گرفت.معصومه باقری داور بین المللی ایران هم قضاوت هایی در دور مقدماتی و نهایی، سوت‌های کم اشتباهی داشت که در نهایت با رأی کمیته برگزاری بهترین داور این رقابت‌ها شناخته شد .
باقری  همراه اربابی دو داور بین المللی ایرانی هستند که بین ۱۸ داور منتخب آسیا برای قضاوت در  المپیک ۲۰۲۴ پاریس باید در مسابقات مختلف قضاوت کنند تا طبق عملکرد برای قرار گرفتن بین ۲۶ داور المپیک پاریس انتخاب شود.

جستجو
آرشیو تاریخی