ترافیک مدعیان کشتی فرنگی در وزن 77 کیلوگرم آسیا

ترافیک مدعیان کشتی فرنگی در وزن 77 کیلوگرم آسیا

پریسا غفاری/ تیم ملی کشتی فرنگی ۱۷ فروردین‌ماه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا راهی کشور قزاقستان می‌شود. پویا دادمرز، مهدی محسن‌نژاد، ایمان محمدی، رضا عباسی، سجاد ایمن طلب، امین کاویانی‌نژاد، ناصر علیزاده، علیرضا مهمدی، مهدی بالی و امین میرزازاده با سرمربیگری حسن رنگرز راهی این رویداد می‌شوند تا در روزهای ۲۰ و ۲۱ فروردین در شهر آستانه به روی تشک بروند.
حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از انتخاب نفراتش در خصوص این رویداد می‌گوید:«در این دوره مبارزات آسانی در پیش نداریم. سال گذشته جایگاه دوم را به خود اختصاص دادیم، اما با توجه به میزبانی قزاق‌ها که قهرمان دوره قبل نیز هستند شرایط مشکل‌تر می‌شود، چرا که آنها از امتیاز میزبانی برخوردارند و از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند. در آسیا نیز در رقابت نزدیک با قزاق‌ها هستیم. با این حال به‌دنبال طلاهای این رویداد هستیم.»
دارنده مدال طلا و برنز جهان در تحلیل وزن به وزن مسابقات و جدی‌ترین حریفان شاگردانش نیز بیان می‌کند: «پویا دادمرز در 55 کیلو رقابت سنگینی با آمانگالی بِکبولاتوف قزاق دارد. در 60 کیلو مهدی محسن‌نژاد با ژولمان شارشِنبیکوف قرقیزستانی مسابقه نزدیکی خواهد داشت اما شرایط رقابتی در 63 کیلوگرم متفاوت است و به نظرم ایمان محمدی می‌تواند روند موفقیت گذشته خود را تکرار کند. در 67 کیلوگرم سال گذشته نماینده ما پنجم شد، اما امسال رضا عباسی بسیار پرانگیزه و با برنامه نشان داده و در کرواسی هم کشتی‌های خوبی گرفت، ولیکن حریف چینی و هانسو ریو کره‌ای و آلمات کبیسپایف قزاق حریفان خوبی هستند. اوزان 67 و 77 کیلوگرم نیز دو وزن سنگین مسابقات هستند که در آن رقابت نزدیک است. سجاد ایمن‌طلب نیز در 72 کیلوگرم مصافی جدی با ابراگیم ماگومدوف قزاق خواهد داشت.»
او در ادامه همچنین به ترافیک مدعیان در 77 کیلوگرم اشاره می‌کند:«در این وزن با ترافیک مدعیان مواجه هستیم، امین کاویانی‌نژاد، آکژول محموداف قرقیز که قهرمان جهان است و کیم کره‌ای، ژادرایف قزاق، کودای ساکورابای ژاپنی و واردانیان ازبک را داریم. در 82 کیلوعلیرضا مُهمدی با حریفان قزاق و قرقیز در رقابت جدی است و در 87 کیلوگرم نورسلطان ترسینوف قزاق حریف جدی ناصر علیزاده است. در 97 کیلوگرم مهدی بالی سه بار با اوزور ژوژبیکوف قرقیز مبارزه کرده که دوبارش را مهدی برده و یک بار هم به او باخته، بنابراین کشتی‌گیر قرقیز اصلی‌ترین حریف او است. در 130 کیلوگرم هم جدی‌ترین رقیب امین میرزازاده علیمخان سیزداکوف قزاق است.در نهایت باید بگویم مصدومیت جدی نداریم، شرایط بچه‌ها بسیار خوب است و با تمام قوای خود به آستانه می‌رویم.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی