صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

خبر و مصاحبه

علاقه روس ها به میزبانی 
از تیم ملی فوتبال ایران

تیم‌‌های ملی فوتبال ایران و روسیه سوم فروردین ماه در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه تساوی ۱ - ۱ به پایان رسید. روسیه که با حکم فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا از حضور در مسابقات بین المللی محروم است، همزمان طرح حضور در فوتبال آسیا را دنبال می‌کند. هرچند جدایی روسیه از فوتبال اروپا و انتقالش به فوتبال آسیا هنوز قطعی نیست اما الکساندر دیوکوف رئیس فدراسیون فوتبال روسیه می‌گوید این تیم انجام بازی‌های تدارکاتی دیگر را در نظر دارد و از تیم ملی ایران هم به عنوان یکی از حریفان آینده روس‌ها نام برد. دیوکوف گفت: «ما یک بازی در تهران انجام دادیم و در مورد امکان بازی برگشت در روسیه صحبت کردیم. فدراسیون فوتبال روسیه علاقه مند به میزبانی از ایران در امسال یا سال آینده است. لازم است برنامه‌های طرف ایرانی با ما مطابقت داشته باشد. ما به تقویم نگاه خواهیم کرد.»

 

خرج ۵۰ میلیاردی سرخپوشان از پول سهام بدون اطلاع کمیته مصارف
پرسپولیس: به نامه سازمان بازرسی یک ماه و نیم پیش پاسخ دادیم

بیشتر از یک سال از واگذاری 10 درصدی سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال می‌گذرد و در این مدت اخبار مختلفی در خصوص واگذاری این سهام منتشر شد اما طبق آخرین خبر منتشر شده، باشگاه پرسپولیس بدون داشتن مجوز کمیته مصارف، بخشی از وجوه حاصل از فروش سهام به مبلغ ۵۲ میلیارد تومان را هزینه کرده است. خبرگزاری فارس اعلام کرد:‌ «پرسپولیس انجام هزینه این مبلغ را به اطلاع کمیته مصارف نرسانده است! این در حالی است که در خصوص دلایل عدم اخذ مجوز از کمیته مصارف، پاسخی از سوی باشگاه پرسپولیس اعلام نشده است.» حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس برای اقدامات خود از سازمان خصوصی‌سازی مجوز گرفته است. او چنین ادعا داشت: «کاری که وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی انجام داده، با مدلی که ارائه کرده حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هر باشگاه که بخشی از آن وام و بخشی از آن که حاصل از افزایش سرمایه است را در اختیار باشگاه‌ها قرار داده است. قرار بود معاون وزیر ورزش، مدیرعامل و بنده به عنوان اعضای کمیته مصارف که کمیته‌ای مشورتی است برای کمک به باشگاه در زمینه مصارف راهنمایی بدهند و با هم هماهنگ باشند. پرسپولیس این کار را کرده است اما استقلال نه.» پ‍‍‍‍س از انتشار این خبر، باشگاه پرسپولیس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: «این نامه به یک ماه و نیم قبل برمی‌گردد که در همان مقطع، باشگاه پرسپولیس پاسخ آن را داده است. واقعیت این است سازمان بازرسی در هفته بارها و بارها برای باشگاه نامه می‌زند تا برخی ابهامات روشن شود. 
 همچنین پرونده مالیاتی باشگاه پرسپولیس، یک پرونده بزرگ بود که از سال‌های گذشته انباشته شده و هر سال نیز این بدهی افزایش پیدا می‌کرد. در این راستا، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس از زمان حضورش در پرسپولیس جلسات زیادی را با مسئولان اداره مالیات برگزار کرد و درنهایت توافقی بین باشگاه پرسپولیس و سازمان مالیاتی کشور ایجاد شد که بدهی 100 میلیارد تومانی  قسطی شود.

 

شیرازی: برکنار نشده‌ام

هیأت فوتبال استان تهران در ماه‌های اخیر، یکی از هیأت‌های پر سر و صدای فوتبال بوده و در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات در این هیأت به اوج رسیده است. به طوری که در آخرین جلسه هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در اسفندماه گذشته درباره سرنوشت هیأت تهران بحث و گفت‌وگو شد. در این راستا از صبح دیروز شایعاتی مبنی بر برکناری رئیس هیأت َفوتبال استان تهران مطرح شد اما حبیب‌الله شیرازی در این خصوص به ایرنا گفت: «این خبر صحت ندارد و من در حال حاضر در محل کارم مشغول انجام کارهای هیأت هستم.»

جستجو
آرشیو تاریخی