صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

گفت‌و‌گوی «ایران» با گئورگی گولسیانی، مدافع گلزن پرسپولیس:

مشکل گلزنی پرسپولیس واضح است!

جشن نوروز تاریخ کهن دارد و برای من تأثیرگذار است باید در زمین فداکاری کنیم

محمدمحمدی سدهی
روزنامه نگار


پرونده هفته بیست و چهارم مسابقات لیگ برتر فوتبال در روزهای پایانی تعطیلات نوروز بسته شد و تیم‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس که مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند با پیروزی مقابل رقبای خود توانستند کماکان به قهرمانی در لیگ 
بیست و دوم امیدوار باشند. در این هفته سپاهان موفق شد با یک گل نفت مسجد سلیمان را شکست دهد و با 52 امتیاز صدر جدول را به خود اختصاص دهد. در دیگر بازی‌ها استقلال با پیروزی 2 گله مقابل ذوب‌آهن با 49 امتیاز در تعقیب سپاهان است و پرسپولیس دیگر مدعی قهرمانی هم موفق شد با یک گل، مس رفسنجان را شکست دهد و 48 امتیازی شود. دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان دیدار سختی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی بود و سرخپوشان تنها با گل مدافع گرجستانی خود و از روی نقطه پنالتی توانستند 3 امتیاز این دیدار را به خود اختصاص دهند.
گئورگی گولسیانی در گفت‌و‌گو با «ایران» صحبت‌های خود را این‌گونه در خصوص تعطیلات نوروز و سال جدید آغاز کرد: «امیدوارم سال خوبی پیش روی ایرانی‌ها باشد و در این سال اتفاقات خوبی برای همه بیفتد. تمرینات ما در تعطیلات نوروز چند روز برگزار نشد و در واقع کادر فنی به دلیل فرارسیدن نوروز به بازیکنان چند روزی مرخصی داد تا در کنار خانواده‌شان باشند و از نظر روحی ریکاوری شوند. من این تعطیلات را با خانواده‌ام گذراندم. باید بگویم که فرهنگ ایرانی را دوست دارم، فرهنگ جشن را هم دوست دارم. جشن نوروز تاریخ کهن دارد و برای من تأثیرگذار است.»
مدافع شماره 30 سرخپوشان پیش از این هم گل‌های حساسی برای پرسپولیس به ثمر رساند و با گلی که به مس رفسنجان زد، توانست محبوبیت خود را بین هواداران بیش از پیش بالا ببرد. او در خصوص شرایط پرسپولیس این‌گونه صحبت کرد: «شرایط تیم خوب است و ما با قدرت و تلاش بیشتر به کار روزانه خودمان ادامه می‌دهیم تا بتوانیم در پایان فصل به نتایج دلخواه‌مان دست یابیم. علاوه بر مرخصی‌ای که کادر فنی در تعطیلات نوروز به بازیکنان داده بود، تمرینات‌مان را هم برگزار کردیم و برای بازی با مس رفسنجان هم کاملاً آماده بودیم. بازی با مس بازی بسیار حساسی بود و ما باید از این بازی امتیاز کامل را می‌گرفتیم که خوشبختانه این‌گونه هم شد.»
مدافع گلزن سرخپوشان در ادامه درباره بازی سخت سرخپوشان با مس در رفسنجان چنین نظری دارد: «راستش را بگویم، می‌دانستیم که بازی خارج از خانه با مس رفسنجان آسان نخواهد بود، اما بعد از کارت قرمزی که بازیکن حریف گرفته بود، انتظار داشتم که بتوانیم با گل‌های بیشتری پیروز شویم که این اتفاق نیفتاد و تنها یک گل زدیم. اما در نهایت ما این بازی را بردیم و 3 امتیاز بازی را کسب کردیم. مهم‌ترین موضوع کسب 3 امتیاز از این بازی و بالا بردن امتیازمان بود، این تنها هدف بازیکنان تیم محسوب می‌شد.»
در این بین یکی از ضعف‌های پرسپولیس در لیگ امسال در خط حمله است. سرخپوشان که پس از جدایی یورگن لوکادیا مشکلات‌شان در خط حمله بیش از پیش نهان شده بود، لئاندرو پریرا برزیلی را جذب کردند و امیدوار بودند تا به ضعف خود در این منطقه پایان دهند که البته این اتفاق نیفتاد. مدافع گرجستانی پرسپولیس در خصوص ضعف سرخپوشان در گلزنی می‌افزاید: «واضح است که ما واقعاً مشکل گلزنی داریم، شاید به اندازه کافی موقعیت ایجاد نمی‌کنیم و این هم یکی از ضعف‌های ما در خصوص گلزنی‌مان باشد.»
او صحبت‌های خود را این هم گونه ادامه داد: «من نمی‌توانم فقط مهاجمان را مقصر بدانم، این مشکل مشترک ما است. این مشکل به تیم مربوط می‌شود و تنها یک نفر مقصر نیست. امیدوارم که در بازی‌های باقیمانده این مشکل برطرف شود و بتوانیم با گل‌های زیاد بازی‌ها را به پایان برسانیم. هواداران ما بازی زیبا می‌خواهند و در واقع بازی‌ای زیباست که گل‌های زیادی داشته باشد. ما مهاجمان خوبی داریم اما این مشکل کماکان وجود دارد.»
لیگ برتر به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و در این شرایط جدال مدعیان در هفته‌های پایانی جذاب‌تر خواهد بود. مدافع شماره 30 سرخپوشان در خصوص هفته‌های پایانی لیگ برتر می‌گوید: «6 بازی تا پایان لیگ باقی مانده است که در این بازی‌ها باید حداکثر تلاش خود را در زمین انجام دهیم. ما انتخاب دیگری نداریم، باید در زمین فداکاری کنیم. هنوز هیچ چیز تمام نشده است و ما تنها 4 امتیاز با صدر فاصله داریم. ما هنوز شانس قهرمانی داریم و می‌توانیم جام بیست و دوم را بالای سر ببریم و هواداران‌مان را خوشحال کنیم.»
سرخپوشان در هفته‌های پایانی به ترتیب با تیم‌های ملوان، مس کرمان، استقلال، پیکان، گل‌‌گهر و نساجی مازندران بازی دارند که هرکدام از این بازی‌ها همانند یک فینال محسوب می‌شود. او در خصوص بازی‌های باقیمانده این‌گونه صحبت کرد: «من همیشه می‌گویم که بازی آسانی در لیگ وجود ندارد و همه بازی‌ها بسیار سخت است و همه تیم‌ها برای رقابت و کسب نتیجه وارد زمین می‌شوند. به همین دلیل فکر می‌کنم تمام بازی‌ها در لیگ بسیار جالب و جذاب است. با وجود این به نتایج سایرمدعیان لیگ کاری نداریم و تلاش می‌کنم به بهترین نحو ممکن لیگ را به پایان برسانیم.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی