صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فرصت ایده‌آل برای صعود به دور دوم انتخابی المپیک

بارقه‌های امید در اردوی تیم فوتبال بانوان

پریسا غفاری
روزنامه نگار

تیم ملی فوتبال زنان ایران حالا فرصتی ایده‌آل برای صعود به مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس پیش‌روی خود دارد.کنفدراسیون فوتبال آسیا در سایت خود تأیید کرد که 6 تیم بنگلادش، مالدیو، افغانستان، فلسطین، سریلانکا و ترکمنستان از حضور در رقابت‌های انتخابی انصراف داده‌اند. اعلام این خبر برای تیم ملی فوتبال زنان ایران اهمیت زیادی داشت؛ چرا که شاگردان مریم آزمون در رقابت‌ها با تیم‌های میانمار، مالدیو و بنگلادش همگروه بودند.حذف مالدیو و بنگلادش باعث شد تا برنامه تغییر کند و طبق آن باید در 2 بازی رفت ‌وبرگشت ایران با تیم ملی میانمار در فاصله 3 روز؛16 و 19 فروردین در شهر یانگون به مصاف هم بروند تا برنده در مجموع، سهمیه صعود به دور دوم را بگیرد.
تیم ملی میانمار با رده 47 رنکینگ فیفا در موقعیتی بهتر نسبت به ایران قرار دارد و به لحاظ مصاف رودررو کاملاً تیم برتراست؛ در 3 بازی که تاکنون برابر تیم ایران انجام داده‌اند هر سه مسابقه با برتری 2 بر صفر میانمار به پایان رسید. البته فوتبال بانوان ایران در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و امیدواریم این تیم به روند شکست‌های خود مقابل میانمار پایان دهد و با نتایج خوب به دور دوم مقدماتی المپیک صعود کند.

لیست پرسروصدای تیم ملی
تیم ملی فوتبال زنان اردوی خود را از ۵ فروردین با دعوت از ۳۰ بازیکن آغاز کرد، تمریناتی که از همان ابتدا با غیبت ۱۴ بازیکن حواشی زیادی به همراه داشت.در هر حال مریم آزمون لیست 22 نفره‌اش را اعلام کرد. در خط دروازه، غیبت زهره کودایی به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان ایران در نوع خود عجیب است که گفته می‌شود کودایی حاضر نشده با مربی جوان و بی‌تجربه دروازه‌بانان تیم ملی همکاری کند. در کنار کودایی، خط خوردن نام عارفه سیدکاظمی هم بدون‌شک مرتبط با حواشی فصل گذشته تیم شهرداری سیرجان است و به نظر می‌رسد حضور مریم جهان‌نجاتی به عنوان مربی در کادرفنی باعث شده تا برخی اتفاقات رقم بخورد.
فاطمه عادلی، ملیکا متولی و شهناز جعفری به عنوان 3 مدافع باتجربه و موفق در فصل گذشته(خاتون بم) نامشان در فهرست دیده نمی‌شود و با وجود کیفیت فنی بالای این 3 ستاره، مریم آزمون تصمیم گرفته به سراغ سپیده نزهتی 35 ساله برود که تصمیم عجیب و غیرمنتظره‌ای است.رقیه جلالی‌نسب در کنار زهرا سربالی، سارا ظهرابی‌نیا و هستی فروزنده دیگر غایبان سرشناس هستند. گفته می‌شود اختلافات شخصی کادرفنی در حذف سربالی و ظهرابی‌نیا نقش داشته تا این 2 ستاره باتجربه که جزو کاپیتان‌های تیم ملی زنان محسوب می‌شوند، شانسی برای میانمار نداشته باشند. فروزنده هم در شرایطی مشابه با سیدکاظمی تیم ملی را از دست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی