صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

محدودیتی در عرضه سیب و پرتقال وجود ندارد
نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با توجه به ذخایر مناسب، محدودیتی در عرضه سیب و پرتقال تا پایان خرداد وجود ندارد. به گزارش صدا وسیما، مجتبی شادلو افزود: اگرچه در بحث تولید سیب و مرکبات بویژه در نقاط سردسیر مشکل سرمازدگی را در ابتدای فصل داشتیم و در خیلی از مناطق هم تا اواسط تابستان سیلاب مشکلاتی ایجاد کرد، اما بازهم تولید به نرمال خود رسید. نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران تصریح کرد: همه ساله بخش قابل توجهی از محصولات به دلیل مشخص نبودن برنامه صادرات با تهدیداتی روبه‌رو است که این امر منجر به افزایش ضایعات می‌شود. وی با بیان اینکه محدودیتی در عرضه سیب و پرتقال نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به ذخایر مناسب، نیاز سیب و پرتقال تا خرداد ماه تأمین است که با وجود این مشکلی در عرضه نداریم.
 

 

پررنگ بودن نقش شیلات در تحقق رشد تولید
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تحقق رشد تولید که در شعار سال ۱۴۰۲ مورد تأکید است، سازمان شیلات ایران نقش قابل توجهی خواهد داشت.
به گزارش صدا و سیما، سیدجواد ساداتی‌نژاد عملکرد شیلات در سال ۱۴۰۱ را مناسب ارزیابی و بر نقش آبزیان در پر کردن بشقاب پروتئینی مردم تأکید کرد. وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت و ارزش غذایی آبزیان افزود: با توجه به مفید بودن پروتئین آبزیان، ماهی می‌تواند جایگاه مناسبی در تأمین پروتئین جامعه داشته باشد و باید در ترویج مصرف ماهیانی چون تیلاپیا اقدام شود. وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان نقش بسزایی در معرفی و آموزش طبخ انواع ماهی برای مردم دارد که باید با کمک بخش خصوصی با جدیت دنبال شود.
 

 

رفع تداخل ۳۸ درصد از اراضی کشاورزی کشور
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات و کاداستر از اولویت‌های کاری سازمان است.
به گزارش صدا وسیما، رضا افلاطونی گفت: خوشبختانه در سال گذشته اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها به استان‌ها تأمین و تحول خوبی ایجاد شد و در این خصوص ارزیابی مستمری نیز از عملکرد استان‌ها را در برنامه داریم.
رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: در همین راستا تا کنون حدود ۳۸ درصد از اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل شده و برای ۳۱ درصد اراضی نیز سند صادر شده است. وی تصریح کرد: به دنبال چابک‌سازی بیشتر سازمان در سال‌جاری و برون‌سپاری کارها به بخش خصوصی هستیم و در این خصوص همکاری‌ها را با سازمان نظام مهندسی کشاورزی در دستور کار قرار داده‌ایم. افلاطونی خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا در هر شهرستان یک منطقه به صورت پایلوت برای یکپارچه‌سازی در نظر گرفته شود.

جستجو
آرشیو تاریخی