صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبار

پایان بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از زلزله خوی تا آخر اردیبهشت
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پیشرفت فیزیکی واحد‌های در حال ساخت آسیب‌دیده از زلزله خوی در مهر ماه گذشته، ۷۵ تا ۸۰ درصد است که امیدواریم ساخت آنها تا پایان اردیبهشت تمام شود.
مجید جودی گفت: در زلزله مهر ماه سال گذشته هزار و 100 واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به احداث مجدد و ۴ هزار و ۲۰۰ واحد نیاز به تعمیر داشت که بلافاصله تسهیلات و کمک‌های بلاعوض فراهم شد. وی با اشاره به وقوع ۳ زلزله در مهرماه، دی و بهمن پارسال در خوی، گفت: در زلزله دی و بهمن پارسال ۲ هزار و ۱۵۰ واحد نیاز به ساخت و نزدیک به ۱۸ تا ۱۹ هزار واحد نیاز به تعمیر داشت که بلافاصله برآورد‌ها انجام شد و هیأت وزیران اعتبارات مورد نیاز را ابلاغ کرد. وی گفت: از ۱۷ هزار واحد تعمیری بازدید به عمل آمد و تعمیر حدود ۱۷۰۰ واحد آن تمام شده و در حال بهره‌برداری است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد احداثی، ۱۶۰۰ واحد نیز آواربرداری و ساخت ۶۰۰ واحد نیز شروع شده است.
جودی گفت: هیأت وزیران برای واحد‌های احداثی شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ۹۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته است. برای واحد‌های مسکونی روستایی نیز ۲۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ۹۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده شده است. جودی گفت: پشتیبانی غیرمستقیم نیز از آسیب‌دیدگان زلزله مانند آواربرداری، صدور پروانه ساخت و حمل مصالح به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

رشد چشمگیر ترانزیت و صادرات  در بندر انزلی
حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ شاهد رکوردشکنی بندر انزلی در حوزه تخلیه ‌و بارگیری کالا بودیم، گفت: در بندر انزلی ترانزیت کالا ۳۶۵ درصد و صادرات ۷۳ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته دریایی و بندری در استان گیلان طی سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در سال گذشته پس از ۵ سال توانستیم در بخش تخلیه‌وبارگیری در بندر انزلی رکوردشکنی کنیم و شاهد افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر به بیش از ۱,۵ میلیون تن باشیم. وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر، شاهد رشد ۷,۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا بودیم در حالی که طی ۵ سال گذشته هیچگاه بندر انزلی نتوانسته بود به تخلیه و بارگیری بیش از ۱,۵ میلیون تنی دست یابد. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه در حوزه ترانزیت کالا طی سال ۱۴۰۱ در بندر انزلی شاهد رشد ۳۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر بودیم، عنوان کرد: در بخش عملیات کانتینری نیز رشد ۷۳ درصدی کالا را در بندر انزلی تجربه کردیم.

جستجو
آرشیو تاریخی