اخبار

نایب‌قهرمانی احمدکهنی در جام‌جهانی باکو

مهدی احمدکهنی، نایب‌قهرمان  فینال دارحلقه جام‌جهانی باکو شد.
او بعد از نایب‌قهرمانی جام‌جهانی آلمان و ششمی قطر، در جام‌جهانی باکو هم با 500/14 امتیاز مدال نقره گرفت.تیم ایران با ترکیب 5 نفره در جام‌جهانی باکو شرکت دارد که الفتی در پرش خرک فینالیست شد، خسرونژاد و حسین نوری هم به ترتیب نهم و بیست و هفتم دارحلقه شدند. امتیازات این رقابت‌ها در امتیاز سهمیه المپیک پاریس تأثیر دارد.

 

افتتاح اولین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه

اولین  دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان با شعار «ورزش، معنویت، عدالت» با برگزاری مراسم افتتاحیه درعصر جمعه با حضور معاون اول رئیس جمهور، دیروز شروع شد. در این دوره 608 ورزشکار 20 کشور، همراه ایرانی  در ۹رشته ورزشی ، دوومیدانی، سوارکاری، چوگان به صورت نمایشی، کاراته، کبدی، فوتسال، وزنه برداری، شمشیربازی و جودو از ۱۹ تا ۲۳ اسفند با هم رقابت می کنند. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر جمعه در مراسم افتتاحیه با بیان اینکه نوروز جزو عیدهای ملی، تمدنی و منطقه‌ای در بخش بزرگی از کشورهای دنیا است، برگزاری اولین دوره بازی‌های بین المللی نوروز ویژه بانوان را رویدادی بسیار درست و اقدامی مناسب دانست و از تمام مسئولان و جامعه ورزشی کشورهای حوزه نوروز خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب و برگزاری سالانه، این رویداد بزرگ در تقویم ورزشی دنیا ثبت و تکرار شود .او گفت: « برگزاری چنین رویدادی پاسخ کشورها و مدعیانی را می‌دهد که می‌خواهند جایگاه زن را به گونه‌ای القا کنند که زندگی خانوادگی آنان در تعارض با حضور اجتماعی، سیاسی و علمی زنان است .تاکنون به نقش حضرت خدیجه (س) در توفیق اسلام در مکه و همچنین حضرت فاطمه (س) در مدینه کمتر پرداخته شده است .امروز در جمهوری اسلامی ایران شاهد نقش‌آفرینی زنانی هستیم که در همه ابعاد خانوادگی و حضور در اجتماع به بهترین شکل ممکن ایفای نقش می کنند.» او فعالیت زنان در 13 رشته ورزشی، حضور ۱۰۴ داور بین المللی زن، وجود بیش از ۲۲۰ هزار باشگاه ورزشی و بیش از ۷ هزار باشگاه ورزشی مختص زنان و ۸۰۸ کرسی ورزشی زنان در مجامع بین‌المللی را از جمله افتخارات ورزش زنان در بعد از پیروزی انقلاب خواند.

 

دربی شمال با طعم کاله

هفته دوم دور برگشت لیگ برتر بسکتبال کشور امروز با دربی شمال آغاز می‌شود. تیم شهرداری گرگان صدرنشین گروه الف امروز به خانه کاله آمل می رود. هر چند نتیجه این دیدار در صدرنشینی گرگانی‌ها تأثیری نمی‌گذارد و آنها همچنان با 40 امتیاز و اختلافی که با تیم‌های دوم تا چهارم دارند در بالای جدول می‌مانند اما دربی شمال همیشه حساسیت برانگیز است. کاله‌ای‌های هفته گذشته با اختلاف ذوب آهن را مغلوب کردند و امروز می‌خواهند در خانه و کنار تماشاگرانش قهرمان فصل گذشته را شکست دهند. اما در دیگر مسابقه این هفته ذوب آهن میزبان نفت آبادان است. این در حالی است که هر دو تیم نتیجه بازی‌های هفته اول را واگذار کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی