دلخوری تیرانداز ملی‌پوش از لغو سفر هند

نکونام: نمی‌توانیم روی قول فدراسیون حساب کنیم!

مهری رنجبر
روزنامه نگار

بازهم بی‌پولی برای تیراندازان دردسرساز شد. اگر تیراندازان ملی‌پوش تا دیروز دغدغه عدم ورود سلاح به هند برای ورلدکاپ را داشتند، اما بی‌پولی برنامه تیم را بهم ریخت. اتفاقی که ملی‌پوشان را دلخور کرد تا حدی که امیرمحمد نکونام می‌گوید: «کاش فدراسیون زودتر به ما می‌گفت.» او حالا به حدی رسیده که خیلی به حضور در ورلدکاپ باکو هم امیدی ندارد.

انگار لغو سفر به هند برای ورلدکاپ، بعد از چند ماه تمرین، بدشانسی بزرگی بود؟
دقیقاً. ما برای جام جهانی هند، سه ماه تمرین کردیم، اما یک هفته قبل از اعزام خبر دادند، لغو شده است. کاش فدراسیون اگر پول ندارد زودتر به ما می‌گفت. بالاخره ما هر روز طبق برنامه سرمربی برای رسیدن به اوج آمادگی تمرین کردیم و حالا با لغو سفر، هیچی به هیچی. حداقل اگر می‌دانستیم سفری در کار نیست برنامه تمرینی طوری پیش می‌رفت که برای جام‌جهانی باکو آماده شویم.
بهترین فرصت را برای محک از دست دادید؟
سفر مهمی بود. رقبای ما تا 10 روز مانده به قهرمانی جهان مصر، 4 ورلدکاپ را پشت سر گذاشته بودند، اما ما به هیچ مسابقه‌ای نرفته‌ایم. حضور در هند به خاطر این مهم بود که می‌توانستیم قبل از انتخابی المپیک خودمان را در آن محک بزنیم. تنها‌ترین فرصت برای محک جدی، که متأسفانه از دست رفت.
با این شرایط، فدراسیون قول حضور در ورلدکاپ باکو را داده یا خیر؟
فدراسیون گفته در سال جدید به ورلدکاپ باکو می‌رویم، اما نمی‌توانیم روی این قول هم حساب کنیم. سفر به هند و یک ماه قبل از آن اندونزی، را هم قرار بود برویم که به خاطر هزینه زیاد و بی‌پولی لغو شد. حتی قرار بود تیم 4 نفره و تیراندازان آماده بروند، اما فدراسیون پول اعزام آن 4 نفر راهم نداشت.
تیم برای ورلدکاپ به جز بی‌پولی، مشکل ورود سلاح به هند را هم داشته؟
اصلاً چنین داستانی نبود. اصل قضیه، بی‌پولی فدراسیون بود و بس. مگر می‌شود کشوری میزبان مسابقه باشد و قبول نکند تیمی با سلاحش وارد شود؟ این حرف‌ها نیست.
حالا تیم چه برنامه‌ای دارد؟
وقتی مسابقه نیست، فعلاً دو هفته‌ای استراحت داریم تا دوباره 5-6 فروردین سال آینده تمرین را شروع کنیم برای ورلدکاپ باکو؛ در اردیبهشت ماه آماده می‌شویم.
این مدت وضعیت اردو راضی‌کننده بود؟
شرایط اردو در شأن تیم ملی نیست. ما برای تمرین فشنگ نداریم و بی‌کیفیت‌ترین غذا را می‌خوریم. همه این مسائل هم به بی‌پولی ختم می‌شود. کاش مسئولان حرف‌های ما را بشنوند، چندین سال است توجهی که باید نمی‌شود. تجهیزات ما باید به‌روز شود.

جستجو
آرشیو تاریخی