سرمربی تیروکمان سیبل جدید نوسانات ارزی

دوئل یورو و فدراسیون برای تمدید قرارداد هونگ!

فائزه زمانی
روزنامه نگار

 شهریور 1401 بود که فدراسیون تیروکمان بعد از قطع همکاری با بهزاد پاکزاد، با هونگ سونگ‌هو برای هدایت تیم‌های ملی ریکرو و کامپوند به توافق رسید. قرارداد این مربی کره‌ای 6 ماهه بسته و همان زمان اعلام شد در صورت توافق طرفین این قرارداد تا پایان المپیک 2024 پاریس تمدید خواهد شد.
روزی که هو به ایران آمده یورو 31500 بود و اخیراً سوار بر آسانسور، تا مرز دو برابر هم پیش رفته است.درحالی که چیزی به پایان این قرارداد 6 ماهه باقی نمانده است حالا نوسانات ارزی دست مسئولان فدراسیون را برای ادامه همکاری با این مربی کره‌ای بسته است تا تمدید قراردادش در هاله‌ای از ابهام باشد.
غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون مثل همیشه تمایل به صحبت نداشت و در حالی که وانمود به حضور در جلسه می‌کرد در پاسخ به سؤالم مبنی بر تمدید قرارداد مربی کره‌ای، گفت: «سال تمام شده است! بگذارید درباره این ماجرا سال جدید صحبت کنیم.»
بعد از کلی اصرار و یادآوری بابت اینکه هنوز 20 روز تا پایان سال فرصت باقی است، گفت: «فعلاً چیزی معلوم نیست اما نوسانات ارزی وحشتناک روی کار ما تأثیر گذاشته است و معلوم نیست بتوانیم همکاری‌مان را با ایشان ادامه دهیم.»
 مصطفی افشاری دبیر فدراسیون هم همان حرف‌های شعبانی بهار را تکرار کرد: «هنوز هیچی مشخص نیست اما کار با قدرت جلو می‌رود و شعبانی بهار در حال رایزنی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای کمک و تأمین بودجه تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی است. فکر نمی‌کنم تا پایان سال به نتیجه برسیم و احتمالاً این موضوع به سال آینده موکول شود.»
نوسانات ارزی در این مدت خیلی به ضرر ما بوده و حتی روی هزینه‌های تیر، کمان و تجهیزات‌مان هم تأثیرات زیادی گذاشت.»
هو به گفته کمانداران در این 6 ماه کمک زیادی به تیروکمان ایران کرد و حتی با وجود او نگاه‌ها به المپیک جدی‌تر شد و عدم تمدید قرارداد او عملاً بازگشت به خانه اول است. حالا باید منتظر ماند و دید زور شعبانی بهار چه قدر به نوسانات ارزی خواهد
چربید.

جستجو
آرشیو تاریخی