صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

اخبار

عرضه خودرو‌های داخلی بر مبنای نوبت دهی
وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع عموم متقاضیان خودروهای داخلی می‌رساند، طرح یکپارچه عرضه بر مبنای فرایند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی با شرایط مندرج در اطلاعیه، از روز گذشته آغازشد.
اطلاعیه مذکور تأکید دارد: ضروری است متقاضیان طرح پیش از آغاز فرایند، مندرجات اطلاعیه را بادقت مطالعه کنند. البته پس از مطالعه دقیق مندرجات اطلاعیه و در صورت پذیرش شرایط طرح، متقاضیان می‌توانند از روز گذشته تا پایان وقت اداری سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های مندرج در اطلاعیه، اقدام کنند. همچنین صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است، می‌توانند از روز جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت‌دهی (لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه
https://www.esalecar.ir اقدام کنند.

 

کمک‌های بلاعوض به شهرک‌های صنعتی
دولت برای توسعه خوشه‌های صنعتی، کسب و کارهای نوین و احداث تصفیه خانه‌ها، کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته که تا پایان سال به شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود.
علیرضا شجاعی کمبود زمین را یکی از موانع توسعه شهرک‌های صنعتی ذکر کرد و با بیان اینکه زمین مورد نیاز باید در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد، گفت: برای رونق تولید و اشتغال، تأمین زیرساخت‌ها لازم و ضروری است و دستگاه‌های متولی مکلف هستند طبق قانون زیرساخت‌های مورد نیاز را تأمین کنند.
معاون منابع انسانی و امور استان‌های شرکت شهرک‌های صنعتی افزود: فرایند واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی به صورت الکترونیکی در تمام شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

 

سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان درحوزه معادن
شهرستان خواف با برخورداری از معادن غنی سنگ آهن از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های اقتصادی و صنعتی و معدنی بین ایران و افغانستان برخوردار است.
نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان در جریان بازدید از شرکت‌های معدنی و مجتمع سنگ آهن سنگان خواف با اشاره به ظرفیت‌های مشترک معدنی بین بخش سنگان خواف و افغانستان گفت: این ظرفیت‌های بین ۲ کشور بستر افزایش همکاری‌های مشترک را افزایش داده است.
وی ضمن تأکید بر لزوم بهره‌گیری از توانایی تخصصی شرکت‌های معدنی ایران در زمینه توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های معدنی در افغانستان افزود: از سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان استقبال می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی