صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

مأموریت جدید برای تقویت بیمه اتکایی

شرکت ایران معین 100 میلیارد تومان اوراق اتکایی منتشر می‌کند

 با تشدید محدودیت‌های تحریم طی سال‌های اخیر، شرکت‌های بیمه داخلی در بیمه اتکایی که در آن ریسک بیمه به سایر شرکت‌ها منتقل می‌شود، جای خارجی‌ها را گرفتند. گفتنی است بیمه اتکایی قرارداد بیمه‌ای است که به موجب آن بیمه‌گر مستقیم تمام یا قسمتی از نتایج مالی تعهدات بیمه‌ای خود را به بیمه‌گر دیگری انتقال می‌دهد. به عبارت ساده‌تر بیمه اتکایی بیمه کردن مجدد ریسک‌های بیمه شده نزد بیمه‌گران اتکایی است.
درهمین راستا شرکت دولتی بیمه ایران معین برای تقویت این بخش به شرکت بیمه اتکایی تغییر مأموریت داد. مدیرعامل بیمه اتکایی ایران معین در نشست خبری خود با خبرنگاران تأکید کرد: تغییر مأموریت، ما را از زمینه‌سازی بستر تحقق اهداف اتکایی دور نکرده است و امسال شرکت توانست بالغ بر 260 میلیارد تومان پرتفوی اتکایی با ضریب خسارت پایین جذب کند.
مجتبی حیدری با اعلام اینکه مجوز انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق اتکایی از بیمه مرکزی را در سال‌ جاری دریافت کردیم، تصریح کرد: با توجه به وابستگی ظرفیت اتکایی به سرمایه، شرکت بیمه ایران معین افزایش سرمایه خود را در سال‌ جاری از ۸/۰۹۰ میلیارد ریال به ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش داد. در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت از نگاه سرمایه ثبتی شرکت بیمه اتکایی ایران معین است که بنا داریم این مبلغ را به ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه بیمه اتکایی برسانیم.
وی با بیان اینکه در سال‌ جاری دو محصول توسط این شرکت از بیمه مرکزی مجوز گرفته است، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم در سند توسعه صنعت بیمه و ابلاغ ریاست بیمه مرکزی ایران در رابطه با بیمه تکافل، مطالعاتی را در این زمینه با حضور در جلسات متعدد در کمیته داوری صنعت بیمه آغاز کردیم که در این رابطه توانستیم مجوز بیمه تکافل را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کنیم. البته معتقدیم برای ورود به بیمه تکافل نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و گسترده هستیم.
حیدری با اعلام خبر ثبت شرکت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به‌عنوان سهامی عام، بیان کرد: امیدواریم در سال آینده وارد بازار بورس شویم، چراکه با توجه به شفافیت‌های بالا، بعد از بورسی شدن، برای سهامداران انتفاع بالایی ایجاد و برنامه‌های عملیاتی این شرکت برای سال آینده ظرف یکی دو روز آینده انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایران معین در گزارش عملکرد سالانه این شرکت، کسب مجوز تکافل، انتشار اوراق اتکایی، ثبت شرکت در بورس به‌عنوان سهامی عام، کسب بالاترین سرمایه ثبتی بین دیگر شرکت‌های بیمه‌ اتکایی و جذب بیش از۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پرتفوی اتکایی با ضریب خسارت پایین را از دستاوردهای این شرکت بیمه‌ای در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.
عضو هیأت مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین با اشاره به اینکه این شرکت مجوز بیمه اتکایی را از سنوات گذشته دارد، اضافه کرد: سعی کردیم با تهیه نرم‌افزار و دستورالعمل‌های مختلف یک شرایط ایده‌آل را در حوزه اتکایی برنامه‌ریزی کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی