صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

 دسیسه خانوادگی برای مسمومیت دانش‌آموزان در لار
 خبر اول اینکه،با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی، فردی که به واسطه فرزندش چندین مدرسه شهرستان لار استان فارس را با گاز مورد حمله قرار داده و سپس فیلم بدحالی دانش‌آموزان را به شبکه‌های معاند ارسال می‌کردند، شناسایی و بازداشت شد. این فرد از کارکنان بیمارستان این شهرستان بود که پیش‌تر، به همراه سه نفر دیگر، در دوران اغتشاشات به دلیل فعالیت‌های خرابکارانه و پرتاب کوکتل مولوتف به اماکن مختلف، بازداشت شده بودند.
در فیلمی که از این فرد موجود است، مشخص است که وی با ورود به بخش اورژانس بیمارستان لار، اقدام به تهیه فیلم از دانش‌آموزان بدحال می‌کند که درنهایت این فیلم از شبکه‌های ضدایرانی سر در می‌آورد.
دختر این فرد در توضیح نحوه تهیه گاز از دوست یکی از همکلاسی‌های خود، چگونگی مسموم کردن دانش‌آموزان 7 مدرسه این شهرستان را تشریح کرد و گفت: «ساعت شش‌و‌نیم صبح، با بابا گازها را برداشتیم و دانش‌آموزان 7 مدرسه را بدحال کردیم؛ دو تا در مدرسه عدالت (انداختیم)، مدرسه پیام زینب، مدرسه زینبی، مدرسه مکتب زهرا، مدرسه فاطمه زهرا، امام موسی کاظم و مدرسه‌های دیگر زدیم. گازها در ظرف‌های 9 تایی بود که فیتیله داشت و آنها را از دیوار پشتی مدرسه داخل حیاط می‌فرستادیم، گاز بی‌رنگ بود.» این افراد بعد از بدحال شدن دانش‌آموزان، از آنها برای شبکه‌های بیگانه فیلم تهیه می‌کردند.  دختر این فرد در تشریح علت این رفتار گفت که «هدف ما این بود مردم نسبت به نظام بدبین شوند.» محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز در این خصوص گفت فردی که از ناراحتی دانش‌آموزان ما فیلم تهیه کرده و آن را به شبکه بیگانه ارسال کرده بود، شناسایی شد و با انجام کارهای اطلاعاتی دقیق و با حکم مراجع قضایی، این فرد به همراه 4 همدستش دستگیر شدند.

CNN:روسیه تسلیحات امریکایی را به ایران فرستاده است
 خبر دیگر اینکه،شبکه امریکایی سی‌ان‌ان مدعی شد که روسیه تسلیحات و تجهیزات امریکایی و غربی را که در جنگ با اوکراین تصاحب کرده، به ایران فرستاده است. پیش‌تر نیز برخی رسانه‌های غربی مدعی شده بودند تجهیزات نظامی غربی که در جنگ اوکراین به دست روس‌ها افتاده است، در ایران مهندسی معکوس می‌شود.
 
توضیحات معاونت زنان رئیس‌جمهور درباره یک فیلم
 دست آخر اینکه، درحالی که مخالفان دولت، نریشن یا گفتار انگلیسی روی فیلم انسیه خزعلی را دستمایه تخریب معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور قرار داده بودند، روابط عمومی این معاونت با صدور اطلاعیه‌ای، واقعیت ماجرا را روشن کرد.
در این اطلاعیه آمده است که نطق ویدیویی خانم دکتر خزعلی در شصت و هفتمین نشست کمیسیون مقام زن، از سوی این معاونت به زبان فارسی به همراه نریشن (گفتار) انگلیسی روی زبان اصلی تهیه و به سازمان ملل متحد ارسال شد، اما کارشناسان آن سازمان، پس از چند بار رفت و برگشت ویدیو، طبق پروتکل خود، نهایتاً آن را با نریشن انگلیسی و تأکید بر حذف صوت اصلی پذیرفتند. در این اطلاعیه تصریح شده که ویدیوی اصلی این سخنرانی نیز در سایت و کانال‌های ارتباطی رسمی این معاونت در دسترس قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی