صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

واکنش معاون سیاسی وزیر کشور به ماجرای مسمومیت:

جایگاه زنان در جمهوری اسلامی تحریف‌شدنی نیست

معاون سیاسی وزیر کشور، در ارتباط با مسمومیت دختران دانش‌آموز و برخی شایعه‌پراکنی‌های در این زمینه، با تأکید بر اینکه نقش و جایگاه زنان در جمهوری اسلامی تحریف‌شدنی نیست، گفت: نگاه ما به زن و نگاه غرب به زن را مقایسه کنید. این بچه‌ها نور چشم ما هستند و قرار است مادران آینده شوند. حضرت امام (ره) فرموده‌اند که مرد از دامان زن به معراج می‌رود؛ این آموزه‌ها و باور ماست. چه چیزی را می‌خواهید تحریف کنید؟
به گزارش ایرنا، محمدرضا غلامرضا با اشاره به آمارها درباره جایگاه زنان در جامعه، مانند اینکه ۲۶ درصد از مدیران کشور، بانوان هستند، یا تعداد 60درصدی دانشجویان دختر در کنکور اظهارکرد: ما جایگاه زن را نمی‌شناسیم؟ جمهوری اسلامی از زمان شکل‌گیری در پی ریشه‌کنی بی‌سوادی بوده و در پیام‌های امام خمینی در سال ۵۸ هم برآن تأکید شده است، از منتقدان پرسید با این همه تأکید آیا جمهوری اسلامی مخالف علم است و بین دختر و پسر تفاوت قائل شده است؟
وی با طرح این سؤال که ادعاها و روایت‌هایی که در مورد مسمومیت‌‎ها مطرح می‌کنند که این کار نظام است، چه مستندات و پایه و اساسی دارد؟ اضافه کرد: آنقدر گواه وجود دارد که این وصله‌ها به جمهوری اسلامی نچسبد. نگرانی دشمن ما، جهش علمی ایران در منطقه و جهان است.  
معاون سیاسی وزیر کشور با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه این قضایایی که اتفاق افتاده هرچه زودتر اگر عوامل خارجی دارد، مشخص شود، اظهارکرد: در زمان جنگ، ما برای حفظ ناموس‌مان، برای حفظ وطن‌مان چه کردیم؟ برای حفظ اعتقادات‌مان چه کردیم؟ این اتهامات به ما نمی‌چسبد، به این نظام نمی‌چسبد، به جوان‌های غیور ما نمی‌چسبد.
غلامرضا در ادامه، یکی از کارکردهای جنگ هوشمندانه ترکیبی علیه ملت ایران را دو قطبی کردن جامعه دانست و توضیح داد: آنها تلاش می‌کنند جامعه را دوقطبی کنند و ملت ایران را که سرآمد و زبانزد همه مردم دنیا به مهربانی، ایثار و از خودگذشتگی است، از یکدیگر متنفر کنند.
وی درباره رابطه با احزاب، تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی نیز با تأکید بر این مهم که هیچ نگرانی از بابت گفت‌وگو نداریم، از آغاز گفت‌وگو با احزاب، گروه‌ها، جوانان و نخبگان خبر داد و گفت: وزارت کشور و معاونت سیاسی باب گفت‌و گو را باز کرد و روی همین صندلی‌ها در این اتاق با برادران زیادی از اصلاح‌طلب‌ترین فرد تا اصولگراترین فرد نشستیم و صحبت کردیم. اگر کسی اهل گفت‌وگویی که منتج به نتیجه باشد، هست استقبال می‌کنیم.
معاون سیاسی وزیر کشور درباره منافقین نیز با تصریح این نکته که منافقین اگر بتوانند امروز با شیاطین روی زمین هم علیه جمهوری اسلامی پیمان می‌بندند؛ گفت: تکفیر و داعش فقط همین که در منطقه تجربه کردیم نبود، ما داعش وطنی هم داشتیم. در مرداد سال ۶۱، شکنجه‌هایی که به دو پاسدار کمیته انقلاب اسلامی دادند، خوب است که مجدداً بازنشر داده شود تا جوان‌های ما ببینند که با این بچه‌ها چه کردند.
وی با بیان اینکه توئیت‌های امروز آنها و اعلام دلسوزی برای جوانان ما از طنزهای تلخ روزگار ماست، گفت: ما نتوانستیم چهره کریه منافقین را به نسل جوانمان نشان بدهیم که چه جنایت‌هایی انجام دادند.
غلامرضا تصریح کرد: این گروهک با چنین روشی امروز مدعی حجاب و زن و جوان ما شده‌اند. آیا امروز من و شما یا جوان ما باید بپذیریم که امثال مریم رجوی که جاده صاف‌کنِ مسعود رجوی است تا او به مطامع نفسانی‌اش برسد، دلسوز جوان ما است؟ دلسوز دختر ما است؟
جستجو
آرشیو تاریخی