صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

پیش‌فروش نسخه صوتی رمان «کلیدر» محمود دولت‌آبادی با موسیقی کیهان کلهر، کنسرت خیریه پارسا خائف برای مردم شهرخوی، اعلام برنامه‌های رادیویی برای نوروز و گالری‌های بهاری از اخبار امروز حوزه فرهنگ و هنر است.

یک کنسرت خیریه برای مردم شهر خوی
 پارسا خائف خواننده برگزیده برنامه استعدادیابی «عصر جدید» کنسرت خیریه «سَسله مَنی» (صدا کن مرا) را ۲۶ اسفند ساعت ۱۹ در مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز به نفع زلزله‌زدگان شهر خوی برگزار می‌کند. قیمت بلیت این کنسرت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است. در معرفی این کنسرت موسیقی آمده است: «به عنوان فرزند کوچک آذربایجان، با همراهی شما هموطنان عزیز، به یاری مردم شریف خوی می‌رویم. این کنسرت به همراه آنسامبل ایرانی طُرفه به سرپرستی سهراب بحیرایی و آنسامبل آذربایجانی لاچین به سرپرستی رضا محمدی، آراز قاسمی و گروه کر برگزار می‌شود و تمامی عواید حاصل از این اجرا به عزیزان آسیب‌دیده در زلزله خوی تقدیم خواهد شد.»همچنین خائف درباره برگزاری این کنسرت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته است: «سَسله مَنی تنها یک کنسرت معمولی نیست؛ یک اجتماع ماندگار به گرد موسیقی کلاسیک ایرانی و آذربایجانی است که تمامی عواید مادی و معنوی آن نثار مردم شریف و نجیب خوی خواهد شد. به امید دیدار شما عزیزان.»

میزبانی رادیو از نوروز
  شبکه‌های رادیویی با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع از جمله رادیو فرهنگ با سفره «هفت سین»، شبکه رادیویی تهران با برنامه «دو بهار»، رادیو نمایش با «بهترین حال» و رادیو صبا با «شب، نو، روز» در لحظه تحویل سال به استقبال عید نوروز ۱۴۰۲ می‌روند. در برنامه رادیویی «صدسال به از این سال‌ها» ویژه تحویل سال، فرزاد حسنی به اجرای برنامه می‌پردازد وبا دعوت از میهمانان ویژه رویکردی امیدبخش و پرانرژی دارد. در این برنامه استندآپ کمدی‌های کوتاه و جذاب رادیویی در جهت ایجاد روحیه، شور و نشاط پخش خواهد شد و مستندهای کوتاهی از مشاغلی که لحظه تحویل سال مشغول خدمتگزاری مردم هستند در قالب گزارش تقدیم مردم می‌شود.


«محمد علی کلی» سوژه سریال فیلمنامه نویسنده برنده اسکار
یک مینی سریال ۸ قسمتی درباره «محمد علی کلی» چهره افسانه‌ای بوکس جهان به تهیه‌کننندگی «مورگان فریمن» ساخته خواهد شد.
این سریال با عنوان «برتری: ۸ مبارزه» با فیلمنامه نویسنده برنده اسکار «کوین ویلموت» خواهد بود و بر اساس کتاب زندگی‌نامه نوشت «جاناتان ایگ» با نام «علی: یک زندگی» ساخته می‌شود.«رگی ژان-پیچ» که قرار است در این سریال در نقش محمد علی بازی کند، پس از بازی در فیلم «بریجرتون» نتفلیکس در سال ۲۰۲۰، افق بازیگری خود را با فیلم اکشن «مرد خاکستری» و فیلم اقتباسی «دنجون‌ها و اژدها: افتخار در میان دزدان» گسترش داد.


گالری ثالث، از اسفند تا بهار
 نمایشگاه «ده بر ده» از ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در گالری «ثالث» برگزار می‌شود.این نمایشگاه گروهی از آثار علیرضا آدم بکان، سعید امکانی، علیرضا پویا، حسین تمجید، عیسی جباری، رامین حفیظی، امیر سقراطی، هیرو شیخ الاسلامی، نجوا عرفانی و سعید نودهی است.در این نمایش 10 هنرمند محدوده 10 ساله‌ای از تجربیات خود را از فضای خصوصی آتلیه بیرون آورده‌اند و در فضای عمومی گالری، در یک کادر به معرض نمایش گذاشته‌اند. این شکلی از یک «پژوهش تصویری» از سمت هنرمند، برای خوانش اثر توسط مخاطب است.


رمان قطور «کلیدر» صوتی شد
 پیش‌فروش نسخه صوتی رمان «کلیدر» محمود دولت‌آبادی با موسیقی کیهان کلهر آغاز شده و نسخه کامل آن از ۲۵ اسفند عرضه می‌شود. نسخه پیش‌فروش جلد اول و دوم رمان صوتی کلیدر که توسط فیدیبو و با همکاری رادیو گوشه و آوانامه تهیه شده، در این اپلیکیشن عرضه شده است.در حال حاضر نسخه پیش‌فروش این رمان صوتی با تخفیف ۳۰ درصد و با کد تخفیف kelidar و با قیمت ۹۸ هزار تومان در حال فروش است و کسانی که در خارج از ایران هستند با قیمت ۱۴ دلار می‌توانند آن را خریداری کنند.
به گفته دامون آذری مدیرعامل شرکت آوانامه دامون در گفت‌و‌گو با ایرنا: «تهیه این کتاب صوتی از یک سال و نیم پیش شروع شد و تا ۶ یا هفت ماه آینده ادامه خواهد داشت. اعلام شد که این کتاب صوتی در نوروز ۱۴۰۲ در دسترس عموم قرار می‌گیرد، به این معنی که پیش‌فروش دو جلد، از کتاب ۱۰ جلدی کلیدر آغاز شده.همچنین محمود دولت‌آبادی یکی از گویندگان این پروژه بود واو پروژه را شنید و می‌توان گفت که این کتاب صوتی مهر تأیید او را دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی