صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

خبر درگذشت «آتقی» سریال «آینه عبرت»، انتشار آلبوم خواننده «عصر جدید»، یکه‌تازی «همه جا همه چیز یک‌باره» در کسب جوایز اسپریت، چاپ چهارم یکی از آثار گلعلی بابایی، چهل سالگی مجله فیلم و ... از جمله اخبار پربازدید فضای مجازی و رسانه‌های خبری است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

یاد روز
محمدجواد نظری گلپایگانی، بازیگر و تهیه‌کننده، بامداد روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه در ۷۲ سالگی از دنیا رفت. آن طور که ایرنا خبر داده مرگ این بازیگر در خواب و بر اثر سکته قلبی بوده است. جواد نظری گلپایگانی تهیه‌کننده و بازیگر اهل ایران بود. او با بازی در نقش آتقی در سریال آینه عبرت تبدیل به یک بازیگر معروف ایرانی شد. آقای شانس، مزدوران، نقطه ضعف و... از جمله آثار سینمایی است که او در آنها ایفای نقش کرده بود.

چهره روز
احسان یاسین که یکی از فینالیست‌های فصل سوم مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» با اجرای احسان علیخانی بود اولین آلبومش را روانه بازار خواهد کرد. این آلبوم با نام «ماه من» طی روزهای آینده در ایران و پلتفرم‌های معتبر موسیقی جهان منتشر می‌شود. آلبوم «ماه من» شامل هشت قطعه است که در مراحل تولید آن چهره‌های مطرح و چند هنرمند جوان عرصه شعر و موسیقی حضور داشته‌اند.


عدد روز
۷ جایزه از جوایز اسپریت ۲۰۲۳ برای «همه جا همه چیز یک‌باره». یکه تازی این فیلم در جشنواره‌های جهانی ادامه دارد و پیش از درو احتمالی جوایز اسکار «همه جا همه چیز یک‌باره» ۷ جایزه از جوایز اسپریت را از آن خود کرد. بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و فیلمنامه برای دانیل کوان و دانیل شاینرت از جمله این جوایز بود. این فیلم همچنین برای بازی میشل یئو جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی، برای بازی هی هوی کوان جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل، برای بازی استفانی هسو جایزه بهترین عملکرد و نیز جایزه بهترین تدوین را برد.


اظهارنظر روز
«مدیر کل هنرهای نمایشی تأکید دارد در یک سالی که در این مسند قرار گرفته، کار هیچ هنرمند شاخصی در تئاتر رد نشده و شورای نظارت و ارزشیابی هم اجازه نداشته به هیچ متنی پاسخ «نه» بدهد. کاظم نظری با تأکید بر اینکه بحث ممنوع‌الفعالیتی در تئاتر محلی از اعراب ندارد، به ایسنا گفته با وجود مخالفت‌های بسیار با اجرای بعضی آثار نمایشی، از آن نمایش‌ها دفاع جانانه کرده است. او باور دارد که اتفاقاً تئاتر می‌تواند جامعه را دچار بحران کند همچنان که در فرانسه و روسیه چنین کرده و اگر در کشور ما نیز طبقات پایین‌تر از طبقه متوسط بخواهند از تئاتر استفاده کنند، احتمال بحران‌سازی وجود دارد و همچنین از دشمنان زیاد کشورمان می‌گوید که در پی تصاحب ثروت مملکت‌ ما هستند.


مکث روز
«کتاب «پهلوان گود گرمدشت» شامل سرگذشت‌نامه شهید حسین قجه‌ای نوشته گلعلی بابایی به‌تازگی توسط نشر ۲۷ بعثت به چاپ چهارم رسیده است. چاپ اول این‌ کتاب سال ۱۳۹۳ به بازار آمد و حالا نسخه‌های چاپ چهارمش عرضه شده‌اند. طبق گزارش مهر، این‌کتاب، جلد هشتم از مجموعه «بیست و هفت در ۲۷» شامل زندگینامه اسطوره مقاومت نبرد بیت‌المقدس شهیدحسین قجه‌ای است که به‌عنوان فرمانده گردان سلمان لشکر ۲۷ در این‌ عملیات به شهادت رسید. قجه‌ای برای حفظ یکی از مواضع و خاکریزهای ایران در نبرد بیت‌المقدس برای بازپس‌گیری خرمشهر، در محاصره نیروهای عراقی افتاد و پس از به‌ شهادت‌ رسیدن بیشتر نیروهای گردانش خود نیز به شهادت رسید.


اتفاق روز
ماهنامه سینمایی «فیلم» با انتشار شماره ۵۸۷، همزمان با چهلمین جشنواره فیلم فجر چهل‌ساله شد. در ویژه‌نامه چهل سالگی ماهنامه سینمایی «فیلم» مطالبی در خصوص فیلم‌های مطرح چهلمین جشنواره فیلم فجر همراه با گفت‌و‌گوهایی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها مشاهده می‌شود. اهالی رسانه و سینما نیز در یادداشت‌هایی مطالبی درباره ورود ماهنامه «فیلم» به دهه پنجم زندگی نوشته‌اند. شماره نخست ماهنامه فیلم در بهمن‌ماه ۱۳۶۱ با نام «سینما در ویدیو» به مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی شادروان مسعود مهرابی منتشر شد.

جستجو
آرشیو تاریخی