رئیس جمهور با تأکید بر نقشه دشمن برای التهاب‌آفرینی درجامعه عنوان کرد

هراس افکنی در مدارس جنایت است

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسأله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق دستگاه‌های مربوطه برای رفع نگرانی‌های مردم تأکید کرد

رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسأله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، اظهارکرد: توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره در دل دانش‌آموزان، فرزندان عزیز و والدین آنان جنایت و اقدامی ضد بشری است.
آیت الله رئیسی، با تأکید بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق و بموقع دستگاه‌های مربوطه برای رفع نگرانی‌های مردم، گفت: این اقدام حلقه‌ای دیگر از زنجیره‌ توطئه‌های دشمن است که برای التهاب‌آفرینی در جامعه و تشویش اذهان عمومی و هراس‌افکنی در میان فرزندان این مرز و بوم انجام گرفته و باید ریشه‌یابی و با آن برخورد جدی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیرش به استان بوشهر و اهمیت نقش دریا در توسعه اقتصادی و ظرفیت‌‌های کشور در این زمینه، درآمد فعلی کشور از اقتصاد دریا را غیرقابل قبول دانست.رئیس جمهور همچنین بر لزوم تشکیل کارگروهی برای رصد و هماهنگی فعالیت دستگاه‌ها در اجرای سیاست‌های مربوط به فعال کردن اقتصاد دریا زیر نظر معاون اول تأکید کرد.
 اهتمام جدی برای تحقق وعده‌های دولت و تسریع در ارائه لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به منظور ارسال به مجلس شورای اسلامی از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در این جلسه بود.  
رئیس جمهور در جلسه چهارشنبه گذشته هیأت دولت نیز با اشاره به نگرانی‌های ایجاد شده در ارتباط با مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس، به وزیر کشور مأموریت داده بود تا ضمن پیگیری و ریشه‌یابی هر چه سریع‌تر موضوع، از نتایج پیگیری‌ها، اطلاع‌رسانی مستند و مستمر صورت گیرد تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود. آیت الله رئیسی تأکید کرده بود که وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات و دیگر بخش‌ها با وزیر کشور در این زمینه همکاری کنند.  

واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد
روز گذشته همچنین، همزمان با سالروز تأسیس کمیته امداد، در مراسمی با حضور آیت‌الله رئیسی ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امام خمینی(ره) در سراسر کشور واگذار شد.
این واحدهای مسکونی با اهتمام ویژه دولت به مسکن محرومین و به همت کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه و بسیج سازندگی و خیرین تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

امروز آهنگ کشور خدمتگزاری به مردم است
آیت‌الله رئیسی در این مراسم تأکید کرد: امروز همه نهادهای انقلابی و دولت یک آهنگ دارند و آن خدمتگزاری به مردم و تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات کشور است.
رئیس جمهور با اشاره به تأکیدات فراوان در اسلام برای توجه به نیازمندان و محرومین، گفت: امروز کمیته امداد کارنامه درخشانی از کمک به محرومین در زمینه تأمین نیازهای مختلف آنها از مسکن تا تحصیل، اشتغال و رفع نگرانی‌های دیگر آنان دارد.
رئیس جمهور با قدردانی از همه کسانی که در سال‌های گذشته در این نهاد خدمت کرده‌اند، از جمله مرحوم عسگراولادی، افزود: امروز مردم اعتماد بسیار زیادی به کمیته امداد دارند و از نظر آنان این مجموعه نهادی پرثمر در کشورمان بوده و حتی برای مسلمانان دیگر کشورها شناخته شده است. آیت‌الله رئیسی همچنین با قدردانی از مسئولان کمیته امداد و بویژه کسانی که به صورت گمنام در این نهاد مشغول خدمت خالصانه و گره‌گشایی از زندگی مردم هستند، اظهارکرد: امروز همه نهادهای انقلابی توان خود را بسیج کرده‌اند تا با همکاری با دولت، مشکل مسکن به عنوان اصلی‌ترین بخش سبد هزینه‌های خانوار را رفع کنند.
رئیس جمهور مراسم واگذاری مسکن به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را یکی از جلوه‌های زیبای این همکاری توصیف و تصریح کرد: نهادهای انقلاب با همکاری دولت و با محوریت کمیته امداد تلاش می‌کنند که لبخند را بر لب خانواده‌های فاقد مسکن بنشانند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه آنچه امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد نشان می‌دهد که وقتی به مردم و خیرین میدان داده شود، کارها خوب پیش می‌رود، اضافه کرد: مردم و خیرین انگیزه کافی دارند و اگر به آنان میدان داده شود و موانع از پیش پای آنان برطرف شود، خودشان کارها را پیش می‌برند.
رئیس جمهور گفت: کمیته امداد با توجه به وجهه‌ای که دارد، می‌تواند برای جلب اعتماد مردم محوریت داشته باشد و همکاری خیرین را جلب کند.رئیسی در ادامه حضور همه نهادهای انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر و در کنار دولت و نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در احداث و واگذاری این واحدهای مسکونی به خانواده‌های نیازمند را از مصادیق تلاش برای رفع مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اگر چه وزارت جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی ادغام شد، اما روح حرکت‌های جهادی که در ذات انقلاب اسلامی وجود دارد، هرگز تعطیل و متوقف نشد و با مجاهدت گروه‌های جهادی ادامه یافت.
آیت‌الله رئیسی هدف‌گذاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برای رفع کامل نیاز مسکن مددجویان روستایی تا پایان سال آینده را بسیار مهم و ارزنده توصیف کرد و گفت: دولت نیز در این راستا همه مساعدت‌های لازم را از جمله در زمینه ارائه تسهیلات و واگذاری زمین صورت خواهد داد.
رئیس جمهور طرح خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) را در ایجاد استقلال مالی و درآمد همیشگی برای خانواده‌های نیازمند از جمله کارها و اقدامات ارزشمند این نهاد انقلابی و قابل تقدیر دانست.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکل مسکن به عنوان نیاز ضروری مردم، تصریح کرد: برنامه ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، یک شعار یا نظر شخصی نیست، بلکه ناظر به شرایط و نیاز موجود در کشور و همچنین تکلیف قانونی است که در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده و تبعات آن امروز به صورت انباشت تقاضا بروز یافته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مصمم به حل مشکل مسکن به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم است، تصریح کرد: تکمیل و واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به نیازمندان نشان داد با استفاده از ظرفیت نهادهای انقلابی، برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال قابل تحقق است.

جستجو
آرشیو تاریخی