صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

ارائه طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در دولت سیزدهم

عملیات احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل آغاز شد

عملیات احداث مرحله نخست بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اردبیل در مرکز این استان، با حضور وزیر بهداشت و درمان و مسئولان محلی از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران آغاز شد.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به ضعف‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان استان مشهود است، برای رفع نواقص و جبران کمبودها تلاش می‌کنیم.
بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت را در دولت سیزدهم ارائه کرده‌ایم و از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح شده است و هفت هزار و ۷۰۰ تخت دیگر نیز تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: علاوه بر این تاکنون ۲ هزار خانه بهداشت ساخته شده، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی و ۴۰ هزار میلیارد ریال بودجه تجهیزاتی برای مراکز درمانی کشور هزینه شده است و این توفیقات تقریباً در تاریخ وزارت بهداشت و درمان بی‌سابقه است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در مدیترانه شرقی تنها کشوری هستیم که ۶ نوع واکسن کرونا تولید می‌کنیم و قرارگاه پایش جمعیت برای تشویق مردم به افزایش جمعیت تشکیل شده است و برای گذر از تهدید بحران سالخوردگی باید همه احساس مسئولیت کنیم. عین‌اللهی افزود: در این دولت، ۶۹ هزار ایثارگر تبدیل وضعیت شده‌اند و مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر اخذ شده است و حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کشور شده است و کارکنانی که در دوره کرونا متحمل زحمات شدند، از ۳۵ امتیاز در مراحل استخدام برخوردار هستند اما باید امتحان بدهند.
وی اظهار کرد: صندوق بیماری‌های خاص را با ۵۰‌میلیارد‌ریال اعتبار راه‌اندازی کرده‌ایم و تعرفه پرستاری که در سال ۸۶ تصویب شده بود، در این دولت اجرا شد و در حوزه تولیدات دانش‌بنیان ۴۳ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم و بیش از ۹۰ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی  صادر می‌شود.
99 درصد داروها در داخل تولید می شود
وزیر بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۹۹ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود، یادآورشد: در دیپلماسی سلامت نیز با بسیاری از کشورها ارتباط داریم و خیلی از کشورها متقاضی تجهیزات و خدمات درمانی ایران هستند و شعبه دانشگاه علوم پزشکی را در شهر کربلای عراق دایر کرده‌ایم و نیروی انسانی آن را تأمین می‌کنیم. عین‌اللهی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ پزشک متخصص و ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک در ۷۰ درصد مناطق محروم توزیع شده است و بیش از چهار هزار دستیار با ۲۵ درصد افزایش و لحاظ بومی گزینی پذیرش و جذب شده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی