صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

اخبار

امضای تفاهمنامه توسعه همکاری ایران و عمان
وزیر نفت با یادآوری اینکه در طول یک‌سال‌و‌نیم گذشته چند مرحله مذاکره با طرف عمانی انجام شده است، گفت: امروز نیز در ادامه مذاکرات در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت تفاهمنامه همکاری امضا کردند. جواد اوجی در حاشیه دیدار با سلیم بن‌ناصر العوفی، وزیر انرژی و منابع معدنی عمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در ادامه مذاکرات گذشته در زمینه توسعه میدان‌های نفت و گاز، سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی، پتروپالایشی و صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی، توافقنامه‌ای بین شرکت‌های ملی نفت دو کشور امضا شد.
وی با اشاره به اینکه با نهایی شدن مذاکرات بین دو کشور شاهد افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به این کشور با توجه به ظرفیت موجود در کشور خواهیم بود، گفت: با جدی‌تر شدن مذاکرات، جزئیات بیشتری از همکاری‌های نفتی و گازی با عمان به مردم  اطلاع‌رسانی خواهد شد. وزیر نفت تصریح کرد: در دولت سیزدهم توجه‌ ویژه‌ای به توسعه همه‌جانبه با همسایگان کشور بویژه عمان وجود دارد. در دوره تازه تلاش می‌شود این همکاری‌ها بخصوص در حوزه نفت و گاز افزایش یابد.

 

گوشت‌های موجود در بازار سالم است
سازمان دامپزشکی ضمن اعلام توقف موقت واردات گوشت قرمز و هرگونه فرآورده پروتئینی از برزیل به دلیل مشاهده جنون گاوی در این کشور، اعلام کرد تمام گوشت‌های وارداتی صورت گرفته تا امروز به کشور عاری از هرگونه بیماری و آلودگی است.
به گزارش تسنیم، سازمان دامپزشکی با صدور اطلاعیه‌ای درباره گوشت‌های قرمز وارداتی به کشور اعلام کرد: تمام گوشت‌های وارداتی به کشورمان که در حال حاضر توزیع شده یا وارد بازار شده است؛ از قبل تحت کنترل حداکثری ناظران و کارشناسان دامپزشکی قرار داشته و کاملاً بهداشتی تشخیص داده شده است و جای هیچ نگرانی در خرید و مصرف آنچه تاکنون خریداری شده یا از گوشت‌های موجود کنونی در فروشگاه‌های محل عرضه مجاز و تحت نظارت دامپزشکی است، نیست.  در عین حال با استناد به گزارش رسمی وزارت کشاورزی برزیل که اعلام کرده به دلیل شناسایی یک مورد ابتلا به جنون گاوی در ایالت پارا این کشور، ایران واردات گوشت از سراسر برزیل را متوقف کرده، یادآور شده است: «البته به استثنای کشور ایران که وزارت کشاورزی برزیل هم نام کشور ایران را برده است، کشورهای اردن و تایلند به‌طور موقت واردات گوشت گاو از سراسر این کشور را متوقف کرده‌اند.» سازمان دامپزشکی کشور با صدور این اطلاعیه‌ ضمن اعلام توقف موقت واردات گوشت قرمز و هرگونه فرآورده پروتئینی دامی از کشور برزیل به جهت سلامت و بهداشت جامعه، اعلام می‌دارد تمام گوشت‌های وارداتی صورت گرفته تا امروز به کشور عاری از هرگونه بیماری و آلودگی بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی