صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبار

طرح جدید مترو برای ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از طرح جدید مترو برای عدم ورود آقایان به واگن ویژه بانوان خبر داد.
مسعود درستی در مورد جزئیات طرح جدید جداسازی واگن بانوان و عدم ورود آقایان به این واگن‌ها، به ایسنا گفت: نکته قابل توجه این است که ۴۰ درصد تماس‌های مردمی با مترو در حوزه درخواست‌ها و انتقادات در مورد ورود آقایان به واگن بانوان است و این درخواست در رتبه اول فراوانی اعتراضات مردمی است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران اعلام کرد: بر همین اساس در یکی از قطارها درب شیشه‌ای جدا کننده نصب کردیم و کاملاً ورود آقایان از داخل قطارها را مسدود کردیم.

 

برنامه‌هایی برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل بانوان
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسمومیت دانش‌آموزان را دشمن ایجاد کرده است و به آن دامن می‌زند تا از آن سوء استفاده و بهره‌برداری سیاسی کند.
وی تصریح کرد: امیدواریم با اهتمام دولت در زمینه ارتقای تحصیلی بانوان و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان دختر، زمینه آرامش این قشر در سرزمین ایران فراهم شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده در این دور اعتبارات خوبی برای بوستان بانوان، آموزش، مهارت آموزی، آسیب زدایی و پیشگیری از بازماندگی تحصیل بانوان با فراهم کردن تحصیل برای دختران روستاهای دورافتاده پیش بینی شده است.
وی گفت: ایجاد خوابگاه‌های دانش آموزی در روستاهای مرکزی، دور، محروم و بخش‌های عشایری از جمله راهکارها و برنامه‌هایی است که برای کاهش بازماندگی تحصیلی بانوان در دستور کار است.

جستجو
آرشیو تاریخی