صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

گزارش خبری

صدور مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز جذب ۲۵هزار نفر برای به‌کارگیری در بخش‌های مختلف این وزارتخانه در سطح کشور گرفته شد و به‌تدریج فرایند آن در حال انجام است.
دکتر بهرام عین‌اللهی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراکز و افتتاح پروژه‌های درمانی استان بوشهر در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: با توجه به ضرورت جذب نیرو در مناطق دورافتاده به طور قطع جذب نیرو در مناطق محروم با اولویت بالاتری انجام می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت بومی‌گزینی نیروهای متخصص اظهارکرد: با توجه به اهمیت بومی‌گزینی نیروهای متخصص در این ارتباط سهمیه‌ دستیاری برای پزشکان قرار داده شد که به این صورت نیروهای متخصص از نیروهای بومی گرفته شود.
وی با بیان اینکه رویکرد معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی قطب‌هایی در بخش‌های مختلف و هدایت امکانات به سمتی است که استعداد دارد، یادآور شد: این امر باعث می‌شود که بوشهر به‌عنوان یک مرکز تشخیص و درمان سرطان در کشور تبدیل شود.
عین‌اللهی ادامه داد: بر این اساس حمایت جدی از طرح توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر انجام می‌شود که بتواند درمان سرطان را در کشور انجام دهد. وی یادآور شد: این مرکز توانمندی درمان هزار بیمار در استان و خارج از استان را دارد. عین‌اللهی گفت: با ایجاد این مرکز گامی مهم در بحث گردشگری سلامت در استان بوشهر برداشته شده و افزون بر سرویس‌دهی به بیماران داخلی فرصتی برای ارائه خدمات درمانی به سایر کشورهای منطقه ایجاد می شود.

بخش‌های خیرساز بیمارستان دیلم افتتاح شد
همچنین بخش‌های ویژه خیرساز بیمارستان بقیه‌الله الاعظم (عج) دیلم با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.
دکتر بهرام عین‌اللهی در ادامه دومین روز از سفر خود به استان بوشهر با حضور در بیمارستان بقیه‌الله (عج) دیلم از بخش‌های ویژه در حال تجهیز این بیمارستان بازدید کرد. وی در حاشیه این بازدید با تقدیر از تلاش‌های سخاوتمندانه خیرین سلامت در دیلم از نزدیک روند توسعه زیرساخت‌های خیرساز بیمارستان دیلم را مورد بازدید و بررسی قرار داد. بخش ویژه بیمارستان دیلم به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع، به‌صورت مدرن احداث‌ شده است. عملیات اجرایی بخش‌های ویژه در سال ۱۳۹۷ آغاز و سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی