صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

اخبار

تحمیل ۵ میلیارد دلار زیان به‌دلیل معطلی «ایران ال‌ان‌جی»
مدیرعامل شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران با اشاره به زیان سالانه ۵ میلیارد دلاری کشور به‌دلیل تکمیل نشدن پروژه ایران ال‌ان‌جی در دولت قبل با وجود پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه تا سال ۹۲ گفت: متعهد شدیم تا پایان دولت سیزدهم، حداقل به تولید سالانه ۵ میلیون تن ال‌ان‌جی دست یابیم. هادی امیرشقاقی درباره پروژه ایران ال‌ان‌جی گفت: این پروژه از سال ۱۳۸۶ برای تولید سالانه ۱۰.۵ میلیون تن ال‌ان‌جی کلید خورد، مراحل اجرای پروژه تا سال ۱۳۹۲ با هزینه نزدیک به ۲ میلیارد دلار و پیشرفت ۴۰ درصدی به دلایل مختلف در مقطع سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ متوقف شد.

 

جریمه 18میلیارد دلاری پاکستان در ماجرای گاز ایران
معاون وزیر نفت پاکستان هشدار داد این کشور به دلیل عدم اجرای تعهد خود در مورد واردات گاز ایران با خطر جریمه ۱۸ میلیارد دلاری مواجه است.
سید حسین طارق معاون وزیر نفت پاکستان گفت: ۳۲۵ میلیارد روپیه برای این پروژه اختصاص داده شده اما تنها ۲.۸ میلیارد روپیه تاکنون تأمین شده است.

 

جوجه‌ریزی اسفند از ۱۲۰ میلیون قطعه گذشت
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید مرغ پیش‌بینی می‌شود که جوجه‌ریزی اسفند به بالای ۱۲۰ میلیون قطعه برسد. محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان است. به گفته وی، همه ساله در ایام پایانی سال تقاضا برای خرید مرغ افزایش می‌یابد که این امر منجر به نوسان قیمت می‌شود، بنابراین پشتیبانی امور دام با توزیع ذخایر به‌دنبال تنظیم بازار است. یوسفی ادامه داد: با توجه به قیمت جوجه و تقاضا برای خرید پیش‌بینی می‌شود که جوجه‌ریزی در اسفند به بالای ۱۲۰ میلیون قطعه برسد. رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از توزیع روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح کشور خبر داد.

 

کمبودی در تأمین ماهی شب عید نداریم
مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: باوجود شرایط مساعد آبزی پروری و صید و صیادی، کمبودی در تأمین ماهی شب عید نداریم. ارسلان قاسمی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید آبزیان به بیش از یک‌میلیون تن برسد. وی با بیان اینکه ۱۸۰ هزارهکتار اراضی میگو در کشور شناسایی شده است، افزود: اکنون ۴۰ هزارهکتار مزارع میگو در کشور استفاده می‌شود، همچنین ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی بلااستفاده در شمال و جنوب کشور داریم که با استفاده از این ظرفیت، ارتقای بهره وری و اصلاح گونه‌های ژنتیک امکان افزایش ۲ برابری تولید آبزیان وجود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی