صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبار

طرح جدید آموزش و پرورش برای آموزش زبان‌های خارجی
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برنامه درسی با فعالیت‌های فوق برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستورکار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود گفت: برنامه سکوی استعدادیابی نیز در دستورکار است و شروع خواهد شد. یوسف نوری با بیان اینکه محور اصلی احیای امور تربیتی، خود مربی پرورشی به عنوان تنظیم‌گر کانون‌های تربیتی در مدرسه است گفت: همکارانم طرحی را آماده کرده‌اند که این هفته در جمع نخبگان نقد گفتمانی خواهد شد و نهایتاً پس از اصلاحات، طرح را اجرا خواهیم کرد. نقش اصلی تربیت به عهده خانواده است. باید از خانواده‌ها به‌خوبی در امور تربیتی استفاده شود و دو نهاد مدرسه و خانواده همگرایی کامل در جریان تربیت داشته باشند. به نظر می‌آید این مورد در آموزش و پرورش به صورت قوی اجرا نمی‌شود و جای کار دارد. تا الان از کمک مالی اولیا بیشتر استفاده می‌شده است، درحالی که اولیا سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند و می‌توانیم از آنها برای اعتلای تعلیم و تربیت استفاده  کنیم.
نوری همچنین درباره آموزش زبان‌های خارجی گفت: همکارانم در سازمان پژوهش طرحی را آماده کرده‌اند که قرار بود در جلسه هفته گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شود که فرصت نشد و به جلسه هفته آینده موکول شد که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

 

هیأتی از کمیسیون بهداشت برای بررسی مسمومیت دانش‌آموزان به قم می‌رود
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از سفر هیأتی از این کمیسیون به قم برای بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان قمی خبر داد.
محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال اظهارنظر اخیر معاون وزیر بهداشت مبنی‌ بر عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان قمی، آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون بهداشت مأموریت بررسی این موضوع را داد. وی ادامه داد: با توجه به مأموریت رئیس مجلس، هیأتی از کمیسیون بهداشت و درمان روز دوشنبه(۸ اسفند)به قم سفر می‌کند که گزارش این سفر و نتایج به‌دست آمده درباره مسمومیت دانش‌آموزان قمی به کمیسیون ارائه خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی