صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

وزیر کشور عنوان کرد

230 ایستگاه قطار شهری و 340 کیلومتر خط مترو داریم

وزیر کشور اعلام کرد: تاکنون در مجموع ۳۴۰ کیلومتر خط ریلی قطار شهری با بیش از ۲۳۰ ایستگاه در شهرهای کشور اجرا شده است.
احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین گشایش قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج افزود: اکنون نیز بیش از ۲۰۰ کیلومتر دیگر خط قطار شهری با ۱۳۷ ایستگاه در کشور مصوب داریم که پیش‌بینی می‌شود بخش عمده این خطوط در دولت سیزدهم به ثمر برسد. وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احداث خط ۲ قطار شهری کرج در سال‌های گذشته تاکنون گفت: برای این پروژه عظیم تاکنون ۲ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی در قالب بودجه نقدی و اوراق صرف شده که سال آینده نیز اعتبار خوبی برای ادامه پروژه خواهیم داشت. تاکنون در مجموع ۱۵ کیلومتر از تونل خط ۲ قطار شهری کرج حفاری شده و این پروژه از سال گذشته تاکنون شتاب گرفته است.
وزیر کشور با بیان اینکه استان البرز و کلانشهر کرج با توجه به همسایگی با تهران از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: امروز بخشی از بار پایتخت بر دوش همسایه غربی آن است.
وحیدی افزود: امروز فعالیت‌های سازندگی و اقتصادی دولت با سرعت در کشور دنبال می‌شود و ما در زمینه‌های صنعتی و صادراتی آمارهای بسیار خوبی داریم.
وی افزود: دشمنان در آشوب‌ها و اغتشاشات تیرشان به سنگ خورد اما در تلاش هستند تا فشارها را از حوزه‌های اقتصادی وارد کنند که با همدلی و ایستادگی ملت ایران شکست خواهند خورد. قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶,۵ کیلومتر دیروز با حضور وزیر کشور، استاندار البرز، اعضای شورای شهر و شهردار کرج افتتاح شد.
جستجو
آرشیو تاریخی