وزیر امور خارجه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به توضیح ابعاد اقدامات خصمانه غرب علیه کشورمان پرداخت

کیفرخواست ایران علیه 4 ماه فتنه‌گری اروپا و امریکا

امیرعبداللهیان: شبکه‌های تلویزیونی مستقر در غرب به ترویج خشونت و ترور پرداختند

نقش گروه‌های تروریستی ضد ایرانی در اغتشاشات اخیر ایران کاملاً مشهود بود. برخی از کشورهای اروپایی در چهارچوب معیارهای دوگانه و در «تروریسم‌شویی» شرکت کردند. آنها تسهیلات مالی و لجستیکی قابل توجهی را در اختیار برخی از عناصر تروریست قرار دادند

 

روز گذشته وزیر امور خارجه به‌منظور شرکت در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر و همچنین نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح وارد فرودگاه شهر ژنو شد. حسین امیرعبداللهیان در حالی برای سخنرانی در بخش مقامات عالی‌رتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل حضور پیدا کرده و مواضع جمهوری اسلامی درباره موضوعات حقوق بشری را تبیین کرد که خبرها پیرامون مذاکرات رفع تحریم نیز بالا گرفته است. همزمان با سفر وزیر امور خارجه به ژنو، از یک‌سو امریکا از طریق عراق پیامی جدید به ایران داده و از سویی دیگر قرار است رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به تهران سفر کند. این مسأله و گفت‌وگوهای حاشیه شورای حقوق بشر نشان می‌دهد که مسأله توافق هسته‌ای یکی از موضوعات داغ در جریان این سفر است.
حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست اما از آن جهت اهمیت دارد که بر اساس بازی رسانه‌ای صورت گرفته در ماه‌های اخیر دشمنان تلاش کردند در راستای حمایت از سازمان آشوب، ایران را به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی کنند. به همین دلیل اکنون نیز آنها سعی داشتند تا هیأتی از ایران در نشست شورای حقوق بشر شرکت نکند و یا ایران در سطح پایین در این شورا حاضر شود، اما ایران با هیأتی بلندپایه که در رأس آن وزیر امور خارجه قرار دارد در ژنو حضور پیدا کرده تا میزان جدیت خود درباره موضوعات حقوق بشری را نشان دهد و البته این پیام را به همه مخابره کند که به‌رغم ناملایمتی‌های صورت گرفته همچنان تعامل گسترده و سازنده با کشورهای مختلف را در دستور کار قرار داده و روایت دست اول از موضوعات مرتبط با ایران را پیگیری می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی