صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

دشمن پس از ناکامی در اغتشاشات، التهاب‌آفرینی در بازار را دنبال می‌کند

 

رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، به تیم اقتصادی دولت مأموریت داد با استفاده از نظرات کارشناسان و نمایندگان، بهره‌‌گیری از همکاری دیگر بخش‌ها و با در نظر گرفتن اهمیت و ابعاد مسأله، همه توان خود را برای اجرای سیاست‌های ارزی در جهت ایجاد ثبات در بازار و رفع نگرانی‌ها در این زمینه به کار گیرد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران، اظهارکرد: جنگ ترکیبی وجوه مختلفی دارد که جنگ روانی و تشویش اذهان عمومی یکی از ابعاد آن است و دشمن وقتی در اغتشاشات ناکام ماند، التهاب‌آفرینی در بازار را دنبال می‌کند. رئیس جمهور با بی‌سابقه خواندن هجمه ماه‌های اخیر دشمنان علیه ملت ایران گفت: جنگ اقتصادی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن است که با التهاب‌آفرینی در بازار، زندگی و معیشت مردم را هدف قرار داده است. وی با تأکید بر لزوم طراحی آرایش مقابله، متناسب با جنگ ترکیبی دشمن تصریح کرد: دولت خود را موظف می‌داند در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمن، از آرامش و امنیت مردم، به ویژه امنیت اقتصادی آنها صیانت کند. رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش‌ها درباره تجمیع کالاهای اساسی در بنادر، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر کشاورزی را مأمور بررسی دقیق موضوع و پیگیری اقدامات لازم برای تسریع در ترخیص این کالاها کرد.
رئیس جمهور به گلایه برخی پزشکان از بابت تأخیر در پرداخت معوقات کارانه آنان نیز اشاره کرد و به وزیر بهداشت و درمان مأموریت داد موضوع را پیگیری کند تا دیون این گروه از پزشکان با فوریت پرداخت شود. آیت‌الله رئیسی در ابتدای جلسه با آرزوی سلامتی برای دکتر سجادی و تسلیت درگذشت مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش در این سانحه، برای مرحوم اسماعیل احمدی علو درجات مسألت کرد.

دیدار با وزیر دفاع عراق
آیت‌الله رئیسی همچنین روز گذشته در دیدار «ثابت محمد سعید رضا العباسی» وزیر دفاع عراق، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت عراق را امنیت خود می‌داند و از تقویت ثبات و امنیت در این کشور حمایت می‌کند. رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سرزمین عراق نباید محل توطئه یا تهدید علیه همسایگان خود قرار گیرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های دولت عراق برای بازسازی اقتصادی و نظامی این کشور حمایت می‌کند.در این دیدار وزیر دفاع عراق نیز با قدردانی از حمایت‌های کامل ایران از ملت عراق در دوران تهاجم بیگانه و عوامل داعشی آنها گفت: بغداد اجازه نخواهد داد عناصر فرصت‌طلب مرزها و سرزمین دو کشور را تهدید و ناامن کنند.
وزیر دفاع عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در دوران سخت، خواستار تداوم این پشتیبانی‌ها در شرایط بازسازی عراق شد.

 

 

ایرنا

 کشف یک تیم ضدانقلاب در اصفهان

حجــــت الاســـــــــلام و المـسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات با بیان اینکه در اغتشاشات خیابانی اخیر، دشمن به دنبال براندازی نظام بود، گفت: در اصفهان یک تیم ضدانقلاب کشف شد و یک تیم هم با وجود آموزش‌هایی که دیده بودند، موفق به اجرای عملیات خود نشدند.

جستجو
آرشیو تاریخی