صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

مُهر پایان بر فهرست اتهامات مستمر و بی‌ثمر

حسین امیرعبداللهیان در نشست امروز شورای حقوق بشر ژنو سوئیس سخنرانی خواهد کرد. به گزارش رسانه‌ها، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با حضور وزیر امور خارجه ایران، نماینده ارشد روسیه و دیپلمات‌‌های ارشد فرانسه و آلمان در میان تعداد زیادی از سران، به برگزاری جدیدترین و طولانی‌‌ترین نشست شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل کمک خواهد کرد؛ نشستی که می‌تواند دست برتر ایران در رسواسازی سناریو‌های خارجی اغتشاشات پاییز 1401 و تزویر کشورهای غربی در به کار بردن استانداردهای دوگانه حقوق‌بشری را به بهترین شکل هویدا سازد.
دولت‌های اروپایی با پیروی از تروئیکای این قاره و ایالات متحده امریکا هزینه‌های سنگینی را بر مردم ایران متحمل کردند که به بهانه‌های دروغ ایجاد شد؛ دروغ‌هایی که در رأس آن ماجرای ارسال پهپاد برای استفاده علیه اوکراین قرار داشت. چه آنکه حتی درخواست ارسال هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل به دلیل عدم وجود هرگونه مستندات مستدلی از سوی این مجمع وابسته نیز رد شد و اما طی ماه‌های گذشته بی‌آنکه ادعای رسانه‌ای اثبات شود، بارها و بارها تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان وضع شد.
این مهم در توئیت روز گذشته امیرعبداللهیان نیز بازتاب پیدا کرد. وی با تأکید مجدد بر اینکه ادعاها در مورد پهپادهای ایرانی در اوکراین نادرست است، خبر داد که «قرار بود دومین دیدار هیأت‌های سیاسی و نظامی ایران و اوکراین برگزار شود، اما برخی طرف‌های غربی فقط ادعا می‌کنند و هیچ سندی را ارائه نمی‌دهند. غرب باید دست از این بازی بی‌ثمر بردارد. ایران حامی صلح و مخالف جنگ است.»

فهرست بلندبالای اقدامات ضدایرانی
ایران باید با یک نگاه آفندی و تهاجمی از فرصت این نشست بهره‌برداری کند و علیرغم آنکه در یک اقدام خلاف موازین مرسوم بین‌المللی از حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ منع شد، حال فهرست معینی از اتهامات و دروغ‌هایی که بویژه طی ماه‌های اخیر علیه کشورمان ساخته و پرداخته شد را تشریح کند. «کشته‌سازی»، «حمایت‌ رسانه‌های لندنی از گروهک‌های مسلح»، «حضور نمایندگان سازمان منافقین در پارلمان اروپا»، «اجازه فعالیت به احزاب تجزیه‌طلب با سوابق تروریستی»، «اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران»، «حمایت از قاتلان مأموران حافظ امنیت»، «افزایش تحریم‌ها»، «شرکت مقامات سیاسی برخی از دولت‌ها در تجمعات براندازانه»، «دیدار با چهره‌های برانداز و کودتاچی»، «ممانعت از برگزاری مذاکرات دو طرفه با اوکراین» و... فهرست بلندبالایی از اقدامات سیاسی و امنیتی علیه ایران طی یکسال اخیر است که تنها دلیل موجه آن، حمایت از امریکا در مذاکرات هسته‌ای است. بویژه آنکه اروپایی‌ها با انفعال تمام از عدم پایبندی امریکا به توافق هسته‌ای چشم‌پوشی کردند و هیچ‌گونه تلاشی مبنی بر ترغیب این دولت به اجرای تعهداتش نداشتند بلکه بالعکس با همراهی رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در هماهنگی با صهیونیست‌ها، به طرح اتهامات خود پرداختند.

غرب باید هزینه‌ بدهد
به‌رغم موضع بشردوستانه ایران در قبال جنگ اوکراین و اعلام بی‌‎طرفی اما هیچ‌گاه و هیچ‌گاه، اقدامات دولت‌های غربی در قبال ایران بویژه در ماه‌های اخیر فراموش شدنی‌ نیست. غرب اگر هزینه‌ همراهی با صدام، اسرائیل و رژیم‌کودک‌کش سعودی را نپرداخته است اما به راستی باید بداند که هزینه اقدامات اخیرش بویژه پس از خروج امریکا از برجام و بدعهدی‌ها و دشمنی‌های چند ساله گذشته را باید بپردازد. کشورهای اتحادیه اروپا که علاوه بر بحران امنیتی با بحران‌های دیگر نیز دست‌و‌پنجه‌ نرم می‌کنند و هر روز در خیابانی از پایتخت‌های اروپایی شاهد تجمع چند ده‌هزار نفره مردم آنها هستیم، باید بخوبی توجیه شوند که هزینه دیگر را نیز پرداخت خواهند کرد و آن هزینه انفعال در برابر سیاست‌های خصمانه امریکا علیه ایران و همچنین هزینه حمایت‌های ناشیانه از اپوزیسیون جنایکار ضدایرانی است؛ موضع مهمی که می‌تواند به محور مهمی از سخنرانی حسین امیرعبداللهیان در نشست آتی ژنو تبدیل شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی