صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

پیام همدلی جورج بوش برای تجمع ضد سپاه!
 خبر اول اینکه،جورج بورش، رئیس جمهور پیشین امریکا که کشته و یتیم شدن میلیون‌ها کودک عراقی و افغان، فقط یک بخش از کارنامه ضدحقوق بشری او است، برای تجمع «زن، زندگی، آزادی» در بروکسل پیام همدردی فرستاد. وی در این پیام، همصدا با جریان ضدانقلاب، از قرارگرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی حمایت کرد. این پیام درحالی شعف و شیفتگی ضدانقلاب را به دنبال داشت که بنا به گزارش نهادهای حقوق بشری غربی، قریب 5 میلیون کودک عراقی در جریان اشغال این کشور به دست نیروهای تروریست امریکا یتیم شدند. این درحالی است که بوش در زمان ریاست جمهوری خود هم نتوانست از محور شرارت خواندن ایران طرفی ببندد. باوجود این، حضور حداکثری پرچم‌های تجزیه‌طلبانه در این تجمع به همراه پیام بوش، بار دیگر ماهیت تجزیه‌طلبانه ضدانقلاب و رژیم‌های حامی آنان را آشکار کرد.


خواننده فراری:
 هم خشونت داخلی،
هم حمله خارجی!
 خبر دیگر اینکه،جریان ضدانقلاب پس از شکست در همراه کردن مردم با خود، خواستار به‌کارگیری خشونت فراگیر، چه داخلی و چه از طریق جنگ‌افروزی کشورهای غربی برای براندازی شد. از جمله این افراد جنگ‌طلب، یک چهره به اصطلاح هنری! به نام «هیچ‌کس» است. وی در اظهار نظری با بیان اینکه این پنجره برای همیشه باز نمی‌‌ماند، اظهار کرد: «اگر جمهوری اسلامی هسته‌ای شود، باید تا نسل‌ها بعد آرزوی آزادی را به گور ببریم. فرصتی برای گاندی بازی نیست، از اعمال خشونت توسط نیروهای آزادیخواه و متحدین خارجی باید استقبال کرد.» البته به نظر می‌رسد آنچه این آوازخوان، گاندی‌بازی خوانده، ناظر به آتش کشیدن مدافعان امنیت با کوکتل مولوتف، یا شهادت مظلومانه شهید عجمیان و علی‌وردی است!


تکذیب کارت زرد به نمایندگان از سوی شورای نگهبان
 دست آخر اینکه،برخی رسانه‌ها از تذکر شورای نگهبان به سه نماینده مجلس به دلیل دخالت‌ در امور عزل و نصب‌ها خبردادند. خبرگزاری فارس با اشاره به اصل پرهیز از دخالت در عزل و نصب‌ها نوشت که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی مجلس یازدهم و آغاز کورس انتخابات مجلس، دخالت‌های نمایندگان علیرغم نص صریح قانونی و فرمایش مقام معظم رهبری در عدم دخالت نمایندگان در امور عزل و نصب‌ها باعث شده که شورای نگهبان به سه نماینده مجلس در مازندران تذکر و «کارت زرد» بدهد. این درحالی است که هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان این خبر را تحلیل رسانه‌ای دانست و گفت: ما در شورای نگهبان کارت زرد و قرمز و چیزهایی از این موارد نداریم و اساساً قانون چنین چیزی را پیش بینی نکرده است.  

 

جستجو
آرشیو تاریخی