صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

نگاهی به اتفاقات و نتایج عجیب در تاریخ جام‌حذفی

رویــــای بزرگ برای تیــم‌های کوچـــک

سال 55 اولین دوره جام حذفی: «تیم‌های پرسپولیس و استقلال اولین دوره جام حذفی را جدی نگرفتند و در همان مرحله ابتدایی حذف شدند. در آن سال پرسپولیس مغلوب پاس شد و استقلال هم در بازی مقابل تیم دسته دومی تهرانجوان در ضربات پنالتی شکست خورد. این برای اولین و تنها بار در تاریخ جام حذفی کشور بود که هر دو تیم در همان مرحله اول حذف می‌شدند.»

سال 67 یک هشتم نهایی: «استقلال در حالی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ایرانجوان بوشهر رفت که در بازی رفت در تهران 2-1 پیروز شد اما در بوشهر با 3 گل شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. البته پس از پایان بازی آبی‌ها به حکم کمیته انضباطی به دلیل استفاده ایرانجوان از بازیکن ممنوعه 3-0 برنده شدند و به مرحله بعد راه یافتند.»

 

سال 70 یک هشتم نهایی: «در این سال اتفاق جالبی رخ داد و استقلال در تبریز با یک بازیکن کمتر مقابل ماشین‌سازی قرار گرفت. آبی‌ها قصد داشتند با 2 پرواز به تبریز بروند که پرواز گروه اول به تبریز رسید اما پرواز گروه دوم به دلیل شرایط جوی تأخیر داشت و گروه دوم بازیکنان به بازی نرسیدند. این موضوع باعث شد تا این تیم 10 نفره بازی کند.»

 

سال 72 یک هشتم نهایی: «تیم دسته سومی استقلال در حالی حریف پیام مشهد بود که بازی رفت در تهران با تساوی 1-1 به پایان رسید. در حالی که بازی برگشت تا دقیقه89  بدون گل بود و استقلال در آستانه حذف قرار داشت که سنگ‌پرانی تماشاگران باعث لغو بازی شد. تکرار بازی با رأی کمیته انضباطی فدراسیون بود اما تیم پیام در این بازی حاضر نشد و استقلال صعود کرد.»

 

سال 83 یک شانزدهم نهایی: «استقلال در یک شانزدهم جام حذفی در حالی میهمان شاهین بوشهر بود که با یک گل عقب افتاد اما در ادامه به گل تساوی رسید تا این بازی با نتیجه 1-1 به پایان برسد و تیم صعودکننده در ضربات پنالتی مشخص شود. شاگردان امیر قلعه‌نویی در ضربات پنالتی با نتیجه 3-4 مغلوب میزبان خود شدند و در همان بازی اول از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.»

 

سال 87 یک شانزدهم نهایی: «استقلال در این مرحله از مسابقات جام حذفی بدون بازیکنان اصلی به مصاف مس رفسنجان رفت و پس از تساوی 2-2، در ضربات پنالتی شکست خورد تا در همان ابتدا حذف شود. مس در این فصل بازیکنانی چون قاسم دهنوی و شجاع خلیل‌زاده داشت که در سال‌های آینده نام‌شان بر سر زبان‌ها افتاد. دقایق ابتدایی این دیدار تحت تأثیر طوفان خاک و شن قرار گرفت.»

 

سال 95 مرحله ابتدایی: «ذوب آهن در حالی در اصفهان مقابل اکسین قرار گرفت که این بازی با اتفاق عجیبی همراه بود. در دقیقه ۱۳ مسابقه بازیکن اکسین ضربه‌ای به سمت دروازه ذوب آهن زد که توپ از بیرون زمین به دلیل سوراخ بودن تور وارد دروازه شد! البته هم داور و هم کمک داور گل را مردود اعلام کردند و دستور دادند تا کارهای ترمیم تور دروازه انجام شود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی