صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

عذرخواهی رسمی ساپینتو
قصد بی‌احترامی نداشتم

همان‌طور که انتظار می‌رفت، ریکاردو ساپینتو با انتشار متنی طولانی، بابت اتفاقات رخ‌داده در نشست خبری بازی با پیکان عذرخواهی کرد. سرمربی پرتغالی آبی‌ها در آن کنفرانس از کلمات «جنگل» و «حیوان» استفاده کرد و همین مسأله نیز کافی بود تا کمیته انضباطی او را به چهار جلسه محرومیت محکوم کند اما در حکم سنگین کمیته انضباطی آمده بود که در صورت عذرخواهی ساپینتو، دو جلسه از محرومیت او به حالت تعلیق درخواهد آمد. بر این اساس، باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای که به نقل از ساپینتو منتشر شده، نامه عذرخواهی او را در رسانه رسمی خود منتشر کرد که در آن آمده:« صحبتی در خصوص یک سوءتفاهم. احترام همواره اولویت من است، هر جا که می‌روم و هر بار که می‌خواهم با همه اطرافیانم گفت‌وگو کنم. همان‌طور که من همیشه همین کار را با کسانی که هر روز با من کار می‌کنند انجام می‌دهم. باید بگویم که من هرگز نخواسته‌ام به کسی بی‌احترامی کنم، حتی بعد از بی احترامی‌هایی که در زمان‌های مختلف به من شد. من هرگز به کسی توهین و بی‌احترامی نکرده‌ام و منظورم رفتاری بوده که مبتنی بر منطق و تفکر نباشد. البته به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، نیت من به درستی به رسانه‌ها و هواداران فوتبال منتقل نشد. برخی از کلماتی که در برخی از کشورها استفاده می‌شود، با ترجمه آن کلمه در زبان‌های دیگر معنای متفاوتی پیدا می‌کند و این یکی از تفاوت‌های فرهنگی است که قبلاً به آن اشاره کردم. امیدوارم اگر ناخواسته باعث ناراحتی و دلخوری مردم شده‌ام، دیگر این دلخوری وجود نداشته باشد و از مردم عذرخواهی می‌کنم.» باید دید که کمیته انضباطی طبق حکم صادره، چه زمانی چهار جلسه محرومیت سرمربی پرتغالی را به 2 جلسه قطعی و 2 جلسه تعلیقی کاهش خواهد داد.

 

کلکسیونی از اسامی
عجیب و غریب در جام حذفی

جام حذفی ایران را می‌توان کلکسیونی از نام‌های عجیب و غریب دانست. در طول سال‌های اخیر تیم‌هایی در جام شگفتی‌ها حاضر شده‌اند که اسامی آنها هیچ نشانه‌ای از تیم فوتبالی ندارد و از این دست نام‌ها را می‌توان بر سردر مغازه‌های شهر مشاهده کرد. امسال در جام حذفی ایران شاهد اسامی چندان عجیب و غریبی نیستیم اما در سال‌های گذشته تیم‌هایی در این جام حاضر می‌شدند که اسامی عجیبی داشتند و همین موضوع باعث می‌شد تا نام این تیم‌ها سال‌ها در ذهن مخاطبان فوتبال باقی بماند. در سال‌های گذشته تیمی از شهر مشهد با نام غذای سبز در جام حذفی حاضر شد که البته در همان ابتدا از گردونه مسابقات کنار رفت. به‌نظر می‌رسد که هیأت‌های فوتبال استانی سختگیری خاصی بر روی اسامی تیم‌ها ندارند و این موضوع باعث می‌شود تا مسئولان تیم‌ها از اسامی عجیب و غریبی استفاده کنند.

 

ستاره ایرانی یک پنالتی گرفت و پاس گل داد
پیام مهم سردار برای ژابی آلونسو

بالاخره فرصت به سردار آزمون رسید تا در ترکیب اصلی بایرلورکوزن به میدان برود. جایی که شاگردان ژابی آلونسو در چارچوب هفته بیست و یکم رقابت‌های بوندسلیگا به مصاف ماینتس رفتند و سردار در این مسابقه 90 دقیقه در ترکیب لورکوزن حضور داشت. اگرچه بایرلورکوزن شکست تلخی را در خانه با نتیجه 3-2 تجربه کرد اما آزمون یک نمایش درخشان و امیدوارکننده داشت و نشان داد که به روزهای خوب خود بازگشته است. ستاره ایرانی که با انگیزه‌های متفاوتی در ترکیب لورکوزن حاضر شده بود دیشب همه کار کرد و فقط در گلزنی ناکام بود. سردار در نیمه اول بازی یک پنالتی برای تیمش گرفت که البته توسط ادموند تاپسوبا از دست رفت. او در ادامه به شکلی استادانه پاس گل اول تیمش را برای ندیم امیری ارسال کرد. در نیمه دوم هم سردار خیلی به گلزنی نزدیک شده بود اما با بدشانسی مانع این امر شد؛ جایی که ضربه او به تیر دروازه ماینتس برخورد کرد اما در ادامه پاتریک شیک آن را تبدیل به گل کرد. آزمون در این بازی، از نظر آمار و ارقام نیز عملکرد قابل‌توجهی داشت. او 35 لمس توپ داشت، دقت پاس 83 درصدی را به ثبت رساند، یک شانس بزرگ گلزنی ایجاد کرد، یک تکل موفق و شش بازپس‌گیری توپ داشت و در نهایت یکی از بهترین بازیکنان لورکوزن بود. حالا در ادامه فصل اوضاع می‌تواند کاملاً متفاوت رقم بخورد. عملکرد مهاجم ایرانی یک پیام مهم برای سرمربی لورکوزن یعنی ژابی آلونسو داشت و نشان داد که اگر آلونسو در ادامه فصل نیز به اعتماد خود به سردار ادامه دهد، ضرر نخواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی