صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

دورنما

نیو استیتسمن
بریتانیا

در اغلب کشورهای غربی، احزاب محافظه‌کار در حال از دست دادن جایگاه خود هستند و به عبارتی مرگ آنها در خاموش‌ترین شکل ممکن در حال رخ دادن است. علل مختلفی می‌تواند در رویگردانی مردم از محافظه‌کاران و راست میانه غربی تاثیرگذار باشد. عللی که در بین آنها حتی می‌توان رد پای اقتصاد و اتحادیه‌های کارگری را نیز مشاهده کرد.

 

اشپیگل
آلمان

مأموران اسرائیلی، مأموریت‌های مختلفی در سطح جهان انجام می‌دهند؛ یکی از آنها جعل انتخابات است. طبق اطلاعاتی که فاش شده، شماری از نظامیان و مأموران امنیتی سابق اسرائیل در ازای مبالغی کلان در گوشه و کنار جهان فعالیت می‌کنند تا نتایج انتخاباتی در کشورهای مختلف را آن گونه که تل‌آویو می‌خواهد، تغییر دهند.

 

نیوزویک
امریکا

اتاق کار جو بایدن را باید یک اتاق جنگ واقعی دانست. او بیش از یک سال است گروهی از وکلا و استراتژیست‌ها را استخدام کرده تا درست در زمانی که کاخ سفید اعلام می‌کند حاضر به هر نوع همکاری با دستگاه‌های نظارتی جمهوری‌خواهان باشند، در خلوت برای محدود کردن فضای نظارتی آنان تلاش کنند و اجازه ندهند به وی آسیب سیاسی برسد.

 

لو پوئن
فرانسه

هر چند که پیشگویی وقایع هرگز به عنوان یک علم مطرح نبوده و نمی‌توان به طور دقیق درباره نتایج رویدادها صحبتی کرد اما برای سرنوشت جنگ اوکراین که هفته آینده وارد دومین سال خود می‌شود، هشت سناریو می‌توان پیش‌بینی کرد که بسته به شرایط موجود برخی از آنها می‌تواند در صورت تلاش اوکراینی‌ها به نفع آنان تمام شود. 

جستجو
آرشیو تاریخی