صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

اخبار

اخراج یک مقام اروپایی از تونس
قیس سعید، رئیس جمهور تونس، ایستر لینش، دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا را به دلیل حضور در تظاهرات اتحادیه کل کار تونس و سخنرانی انتقادی‌اش، به دخالت آشکار در امور داخلی این کشور متهم کرد و حکم اخراجش را داد. به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، لینش در سخنرانی‌اش گفته بود: «به اینجا آمدم تا صدای همبستگی ۴۵ میلیون عضو اتحادیه کارگری در اروپا را برسانم، حمله به اتحادیه‌ها اشتباه بزرگی است.»

 

احضار مسئول سفارت آفریقای جنوبی در تل‌آویو
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای کوتاه در واکنش به اخراج هیأت صهیونیست در نشست اتحادیه آفریقا، با جدی خواندن این اتفاق، مسئول سفارت آفریقای جنوبی را احضار کرد. به گزارش صدی البلد، رژیم صهیونیستی، آفریقای جنوبی و الجزایر را پشت پرده این اخراج می‌داند. لازم به ذکر است، شارون پارلی، معاون مدیر امور آفریقا در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و اعضای هیأت این رژیم شنبه از سالن نشست‌های اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا اخراج شدند.

 

تلاش غرب برای انزوای روسیه
معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد ویرایش پیش‌نویس قطعنامه ضد روسیه برای رأی‌گیری در مجمع عمومی، چیزی جز تلاش آشکار غرب برای منزوی نشان دادن مسکو نیست. به گزارش راشاتودی، دیمیتری پولیانسکی، گفت: «انگیزه اصلی سیاستمداران غربی از این اقدام، بهره‌گیری از سالگرد آغاز جنگ به عنوان موقعیتی برای حمله به روسیه است.» وی تأکید کرد: «با این حال مشکل آنها این است که ما در سازمان ملل منزوی نیستیم و تصویب قطعنامه‌های ضد روسیه برای آنها هرروز دشوارتر می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی