صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

جنایت بامدادی صهیونیست‌ها در مرکز دمشق

رژیم صهیونیستی با موشکباران مناطق مسکونی در منطقه کفرسوسه در مرکز دمشق، دست‌کم 5 سوری را کشته و بیش از 15 تن را مجروح کرد.
به گزارش خبرگزاری سانا، پدافند هوایی سوریه در واکنش به این حمله که در ساعت 30 دقیقه بامداد یکشنبه به وقت محلی رخ داد، چندین موشک صهیونیست‌ها را منهدم کرد اما همچنان میزان خسارت به ساختمان‌های منطقه بسیار بالا است و پیش‌بینی می‌شود شمار کشته‌ها و مجروحان بیشتر شود. در  این جنایت صهیونیست‌ها، 4 غیرنظامی و یک نظامی به شهادت رسیدند و مجروحان نیز که بیشتر مردم عادی هستند در وضعیت وخیم به‌سر می‌برند.
رمی عبدالرحمان، یکی از ناظران حقوق‌بشری سوریه مستقر در انگلیس این حمله را مرگبارترین تهاجم صهیونیست‌ها به پایتخت سوریه عنوان کرده است. با این حال رژیم صهیونیستی همچنان از صدور بیانیه درباره این حمله که تنها یک ماه پس از بمباران فرودگاه بین‌المللی دمشق رخ داده، اجتناب کرده است.
به نوشته رویترز هنوز مشخص نیست هدف این حمله چه بوده اما با توجه به اینکه این منطقه از مناطق مهم و امنیتی دمشق به‌شمار می‌رود تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. به نوشته الجزیره، در سال 2008 نیز عماد مغنیه، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله نیز در بمباران کفرسوسه به شهادت رسید و همین امر نیز فرضیه‌ها درباره اهداف خاص صهیونیست‌ها برای جنایت بامداد یکشنبه را پررنگ‌تر کرده است. به نوشته العالم، یک سایت راداری ارتش سوریه در تل المسیح واقع در حومه شهر شهبا در شمال استان السویدا نیز مورد حمله قرار گرفته است. رسانه‌های صهیونیستی با اعلام خبر شنیده شدن صدای ده‌ها انفجار در آسمان دمشق اعلام کردند اهدافی در ریف جنوبی هم هدف قرار گرفته است. صهیونیست‌ها در حالی بامداد یکشنبه بخش مرکزی دمشق را زیر باران موشک‌هایشان ویران کردند که تنها ساعاتی قبل حامیان رژیم صهیونیستی در سخنرانی‌هایی نمایشی و شعارهای بشردوستانه در کنفرانس امنیتی مونیخ به حمایت‌های معنوی خود از این رژیم ادامه دادند. این کشورها با وجود سخنرانی‌های صلح‌طلبانه خود دیروز  مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه، هیچ واکنشی نشان ندادند.

هشدار حماس و جهاد اسلامی به صهیونیست‌ها
در پی این بمباران بامدادی که پس از زلزله ویرانگر سوریه در مرز ترکیه، بخش‌های مرکزی دمشق را نیز با خرابی‌های مشابهی روبه‌رو کرده است، جنبش مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، این جنایت صهیونیست‌ها علیه مناطق مسکونی دمشق را بشدت محکوم کردند. به نوشته وبگاه شهاب‌نیوز، حماس در این بیانیه نوشت: «باید با اتحاد و یکپارچگی و تلاش همه‌جانبه کشورهای عربی و اسلامی جلوی این رژیم اشغالگر فاشیست گرفته شود. تداوم حضور اشغالگران صهیونیست در خاک فلسطین، خطر بزرگی برای امت اسلامی و صلح و امنیت در کل منطقه است. رژیم صهیونیستی شر مطلق است و جز توان نظامی و مقاومت، راهی برای پاسخ به آنها نیست و باید تا مرز نابودی‌شان پیش رفت.» جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای نوشت: «این حمله به روشنی حجم پلیدی و فاشیست بودن صهیونیست‌ها را نشان داد. این جنایت پس از زلزله اخیر سوریه، تنها درد و رنج مردم سوریه را می‌افزاید. اما ما مقابل این توطئه‌های صهیونیست‌ها در کنار کشور برادر سوریه هستیم.»
به گزارش الجزیره، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای به حمله بامداد دیروز با محکومیت آن واکنش نشان داد و خواستار اقدام فوری بین‌‌المللی علیه حملات مداوم رژیم اشغالگر به خاک این کشور شد.

جستجو
آرشیو تاریخی